بورس امروز ۱۵ آذر ۹۹ / شاخص کل در یک قدمی کانال یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحدی

۱۳۹۹/۰۹/۱۵ - ۱۳:۲۳:۵۲
کد خبر: ۱۰۹۸۵۹۳
بورس امروز ۱۵ آذر ۹۹  /  شاخص کل در یک قدمی کانال یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحدی
شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز با رشد 19 هزار واحدی به عدد یک میلیون و 490 هزار واحدی صعود کرد.

به گزارش برنا، شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز (شنبه 15 آذرماه) با افزایش 19 هزار و 790 واحدی به عدد یک میلیون و 490 هزار واحدی  رسید. همچنین شاخص کل بورس با معیار هم وزن نیز امروز 8993 واحد رشد کرد و به رقم 431هزار و861 واحد رسید.

روند معاملات در پایان هفته گذشته تحت تاثیر ارائه کلیات لایحه بودجه سال آینده با نوسان همراه بود و با افزایش عرضه، روند نزولی را طی کرد و با رسیدن قیمت ها به سطح جذاب تکنیکتال شرایط فروش برای فعالان بازار جهت کسب سود فراهم شد.

به اعتقاد کارشناسان کاهش تورم انتظاری و بهبود شرایط اقتصادی به دلیل پیروزی بایدن  درانتخابات آمریکا باعث کاهش تقاضای سرمایه گذاری در بازار های موازی خواهد شد و انتظار می رود با ورود این سرمایه‌ها به بورس، بازار در میان مدت و بلندمدت به روند معقول و منطقی خود باز کردد.

در  پایان معاملات امروز بازار شاخص قیمت (هم وزن) با افزایش 5692 واحدی به رقم 282 هزار و 790 واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، 21941 واحد رشد داشت و به سطح دو میلیون و 36 هزار واحد رسید.

ارزش بازار نیز به بیش از 5 میلیون و 900 هزار میلیارد تومان رسید.

همچنین شاخص بازار اول با 14157 واحد رشد به رقم یک میلیون و 91 هزار واحدی رسید و شاخص بازار دوم نیز، با رشد 40892 واحدی  به 3 میلیون و 13 هزار واحدی رسید.

نماد فارس، کگل، کچاد، خودرو، رمپنا، حکشتی و وامید نسبت به سایر نماد‌ها بیشترین تاثیر را روی شاخص گذاشتند. نمادهای شستا، خودرو، وتجارت، شپنا، شتران، فولاد پر تراکنش های بازار بودند. 

همچنین به ترتیب نمادهای خودرو، پالایش شستا، دارا یکم، وتجارت و شپنا بیشترین ارزش معاملات را در بورس اوراق بهاداراز آن خود کردند.

در پایان معاملات امروز نمادهای های وب، وتوکا، برکت، سیمرغ، فاسمین، بموتو و ولپارس از پر تقاضا ترین های بازار بودند و نمادهای انرژی1، پدرخش، تایرا، ومعادنح، غدام، ساربیل و خودرو با بیشترین عرضه همراه شدند.

در پایان معاملات فرابورس نیز شاخص کل بیش از 337 واحد افزایش یافته و به رقم 18 هزار و 803 واحد رسید و ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از یک میلیون و 279 هزارمیلیارد تومان رسید. نمادهای بپیوند، وسپهر، پیزد، زملارد، شاروم و ذوب از پر تراکنش های بازار بودند. 

همچنین مارون، دی، غصینو، زاگرس، ذوب و هرمز بیشترین تاثیر را بر شاخص داشتند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز