پدر مدیریت شهری ایران مطرح کرد:

قانون شوراها نیازمند بازبینی است/ عدم شناخت مردم نسبت به کاندیداهای شورای شهر مشکلاتی را ایجاد می کند

۱۴۰۰/۰۳/۲۷ - ۰۵:۲۵:۵۵
کد خبر: ۱۱۹۳۸۶۲
قانون شوراها نیازمند بازبینی است/ عدم شناخت مردم نسبت به کاندیداهای شورای شهر مشکلاتی را ایجاد می کند
عضو سابق شورای شهر تهران گفت: انبوه اسامی موجود در لیست ها در فضای مجازی یا در فضای فیزیکی در سطح شهر مردم را سردرگم می کند چرا که ما حزب نداریم و براساس مرام نامه احزاب اسامی کاندید ها اعلام نمی شود همچنین قانون شوراها باید به ترتیبی بازبینی شوند و محدودیت های متخصص گرایانه برای آن معلوم باشد که افرادی باید برای شورا های اسلامی شهر نام نویسی کنند که دارای شناخت و تخصص لازم در این زمینه باشند.

به گزارش برنا؛ محمد حقانی عضو سابق شورای شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار برنا درباره انتخابات شورا های شهر و روستا گفت: اگر ما اعتقاد داریم که شهر را مردم باید اداره کنند و نمایندگان مردم برنامه ریز، سیاستگذار و اداره کننده مسائل شهری باشند باید در انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا شرکت کنیم.

قانون انتخابات شورای شهر نیازمند بازنگری است

او با بیان اینکه باید افرادی را انتخاب کنیم که به نمایندگی مردم به شورا بروند و نقطه نظرات خود را بیان کنند، گفت: قانون شوراهای اسلامی شهر دارای مشکل است و نوعی هیچ محدودیت، شاخص و استانداردی برای اینکه چ افرادی به عنوان نماینده خود را تعیین کنند، وجود ندارد.

حقانی افزود: بسیاری از افراد متاسفانه بدون هیچگونه اطلاعی از چگونگی اداره شهر، نظارت بر اداره شهر و مسائل مربوط به مدیریت شهر، صرفا برای اینکه در شورای شهر باشند نام نویسی می کنند و احیانا چون در لیست ها قرار می گیرند، رأی می آورند.

قانون شوراها نیازمند بازبینی است

حقانی افزود: قانون شوراها باید به ترتیبی بازبینی شوند و محدودیت های متخصص گرایانه برای آن معلوم باشد که افرادی باید برای شورا های اسلامی شهر نام نویسی کنند که دارای شناخت و تخصص لازم در این زمینه باشند.

عضو سابق شورای شهر تهران بیان کرد: انبوه اسامی موجود در لیست ها در فضای مجازی یا در فضای فیزیکی در سطح شهر مردم را سردرگم می کند چرا که ما حزب نداریم و براساس مرام نامه احزاب اسامی کاندید ها اعلام نمی شود.

او با بیان اینکه در شهرهای کوچیک تر یا روستا این مشکل وجود ندارد چرا اکثرا قومیتی و محلیتی رای می دهند اما در شهر های بزرگ و کلان شهر ها این امر کاملا مشهود است، گفت: پراکندگی نامزد های انتخاباتی نیز مشکلی است که وجود دارد و به طور مثال در این راستا از یک محله ای سه نفر برای شورا ها نامزد می شوند و از طرفی محله ی دیگر شهری هیچ نامزدی ندارد.

اولویت توجه به شورایاری ها

حقانی گفت: بهتر است ابتدا به شورایاری ها پرداخته شود و بعد از تشکیل شورای منطقه، شورای اسلامی شهر تهران را شکل می دادیم.

عضو سابق شورای شهر تهران افزود: عدم شناخت مردم به افرادی که به آن ها رأی می دهند صرفا به استناد فضای مجازی و لیست ها بعدا مشکلاتی را ایجاد می کند که جبران ناپذیر است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز