واکنش سازمان برنامه به پیش‌بینی دلار ۲۸۴ هزار تومانی/ پیش بینی های فردی، نظر سازمان برنامه و بودجه نیست

۱۴۰۰/۰۷/۲۵ - ۱۳:۴۵:۳۲
کد خبر: ۱۲۴۷۹۲۷
واکنش سازمان برنامه به پیش‌بینی دلار ۲۸۴ هزار تومانی/ پیش بینی های فردی، نظر سازمان برنامه و بودجه نیست
در پی انتشار جدولی در شبکه های اجتماعی که زمان تهیه آن به دولت قبل (دوازدهم) برمی گردد، این جدول حاوی پیش بینی های فردی است و به هیچ عنوان نظر رسمی سازمان برنامه و بودجه نمی باشد.

به گزارش برنا به نقل از سازمان برنامه و بودجه کشور، برنامه ها و رویکردهای دولت سیزدهم در بخش اقتصادی تغییرات بنیادی بوده که نمونه آن را می توان در بخشنامه بودجه سال ۱۴۰۱ به وضوح مشاهده کرد که پیش بینی می شود با اجرای این تغییرات کسری بودجه جبران و رشد اقتصادی قابل توجهی در کشور ایجاد شود.

گفتنی است گزارش منتشر شده در شبکه های اجتماعی در مرحله اولیه یک مطالعه بوده و با فرض ادامه سیاست های گذشته تهیه و برای اطلاع و آگاهی از نظرات کارشناسی درون سازمان تهیه شده بود و هیچ گونه قابلیت انتشار و استناد ندارد و مورد تأیید سازمان برنامه و بودجه نمی باشد.

به گزارش برنا، در پیوست گزارش برآورد بدهی‌های دولت ایران و بخش‌های مختلف و دوره ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۶ که زمان تهیه آن به دولت قبل (دوازدهم) برمی گردد، سناریو‌های وضعیت اقتصادی کشور در شرایط لغو تحریم و یا ادامه تحریم‌ها بررسی و منتشر شد. در این گزارش پیش بینی شده بود که نرخ دلار در سال ۱۴۰۶ در صورت ادامه تحریم‌ها علیه ایران به ۲۸۴ هزار تومان و در صورت لغو تحریم به ۵۵ هزار تومان خواهد رسید.

نظر شما
پرونده ویژه