رییس انجمن بوکس حرفه‌ای فدراسیون بوکس:

رشته بوکس خشن نیست/ کلمه آماتور از فدراسیون برداشته شد

۱۳۹۸/۰۸/۰۱ - ۱۳:۰۵:۵۸
کد خبر: ۹۱۵۴۰۹
رشته بوکس خشن نیست/ کلمه آماتور از فدراسیون برداشته شد
رییس انجمن بوکس حرفه‌ای فدراسیون بوکس گفت: مسابقات بوکس حرفه ای یکی از رشته‌های جذاب در دنیا است.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، حسن محمدلو، رییس انجمن بوکس حرفه‌ای فدراسیون بوکس ظهر امروز در نشست خبری که با حضور اصحاب رسانه درخصوص آغاز فعالیت این انجمن با مجوز وزارت ورزش و جوانان، عنوان کرد: برگزاری مسابقات بوکس حرفه ای یکی از رشته های جذاب در دنیاست ولی با این حال در حال حاضر برچسب خشن به آن زده شد در حالیکه این چنین نیست و تحت استاندارهای حرفه‌ای در دنیا برگزار می شود. هدف ما انسجام بخشیدن به فعالیت بوکسورهای علاقمند به حضور در این رشته و تشکیل تیم ملی بوکس حرفه ای است.

او ادامه داد: بوکس در دنیا به صورت حرفه‌ای دنبال می‌شود و کلمه آماتور از فدراسیون برداشته شده است. فدراسیون جهانی نیز دیگر این واژه را به همراه ندارد و به سوی حرفه ای شدن در حرکت است. خوشبختانه فدراسیون بوکس ایران نیز حمایت خوبی را از این انجمن دارد که امیدوارم در کنار حمایت‌ها بتوانیم ظرفیت خوبی برای مربیان و ورزشکاران این‌رشته فراهم کنیم.

محمدلو اظهار کرد: پیش از این بوکسورهای ما که می خواستند در مسابقات حرفه ای شرکت کنند مجبور بودند یا به صورت انفرادی به مسابقات بروند و یا مجبور به مبارزه زیر پرچم کشورهای دیگر بودند که این موضوع شایسته ما نبود و بعضا حواشی مختلفی را به وجود می آورد. این ورزشکاران از این پس در صورت صلاحدید می توانند تحت نظر انجمن فعالیت کنند و به صورت قانونمند مورد حمایت قرار گیرند. خوشحالیم می توانیم در خدمت ورزشکارانی باشیم که دوست دارند وارد دنیای حرفه ای بوکس شوند.

رییس انجمن بوکس حرفه ای فدراسیون بوکس با بیان اینکه تشکیل تیم ملی جهت حضور در مسابقات از اهداف اصلی این انجمن است، افزود: قصد داریم رقابت انتخابی تیم ملی را برگزار کنیم. با فراخوان از سراسر کشور افراد شایسته در 10 وزن را با فیلتر انتخابی و برنامه ریزی بر روی آن ها انتخاب خواهیم کرد. بوکسورهایی که با ما همکاری دارند رکوردهایشان را برای شورای آسیایی و جهانی ارسال می کنیم و هزینه اعزام آن ها و برگزاری اردوها را نیز تقبل خواهیم کرد. ضمن آنکه پاداش هایی را برای کسب مدال نیز در نظر می گیریم.

وی در پایان درخصوص سایر انجمن‌های حاضر خاطرنشان کرد: هدف فدراسیون این است تمامی بوکسورهای فعال در انجمن تحت نظارت فدراسیون باشند و با نظارت فدراسیون در مسابقات بین المللی شرکت کنند در حال حاضر نیز تنها سیستمی که مورد تایید برای صدور مجوز از سوی وزارت ورزش قرار گرفته و زیر نظر فدراسیون فعالیت خواهد کرد این انجمن است. ما از ورزشکارانمان برای حضور در رقابت‌های آسیایی و بین المللی حمایت می کنیم. بوکسورها ملزم به فعالیت تحت نظارت این انجمن نیستند و فعالیت انجمن با فعالیت ورزشکارانی که به صورت اختصاصی در مسابقات بین المللی حضور پیدا می کند مغایرتی ندارد اما اگر زیر نظر انجمن ما فعالیت کنند مورد حمایت های مختلف خواهند بود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز