گزارش خبرگزاری برنا از وضعیت مدیریت فدراسیون والیبال؛

یزدانی‌خرم و داورزنی، پایه‌گذاران دوران طلایی والیبال/ هجمه‌های ناجوانمردانه علیه رییس فدراسیون/ پیشکسوتان نگاه‌های مغرضانه را کنار بگذارند

۱۳۹۹/۰۱/۱۸ - ۰۱:۲۷:۵۵
کد خبر: ۹۸۴۷۳۳
یزدانی‌خرم و داورزنی، پایه‌گذاران دوران طلایی والیبال/ هجمه‌های ناجوانمردانه علیه رییس فدراسیون/ پیشکسوتان نگاه‌های مغرضانه را کنار بگذارند
محمدرضا داورزنی مدیر لایق و با تجربه‌ای است که هم در زمان حضورش در فدراسیون والیبال عملکرد قابل قبولی داشت و هم در زمانی که در پست معاونت وزارت ورزش فعالیت می‌کرد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ اگر عملکرد والیبال ایران را پس از پیروزی انقلاب اسلامی مورد بررسی قرار دهیم با نتایجی مواجه خواهیم شد که طبیعتا پذیرفتن آنها شاید برای نسل حاضر که همواره والیبال را رشته موفق آنهم نه تنها در سطح آسیا بلکه در سطح جهان تصور کردند سخت باشد. چرا که در ادوار گذشته همواره وجه‌ای از والیبال را دیدند که همیشه مقابل تیم‌های آسیایی یک سر و گردن بالاتر از همه بوده است. بی‌شک رسیدن به این مرز از موفقیت بدون در نظر گرفتن استعدادهای برتر این رشته و حضور مربیان خوب خارجی مانند ولاسکو مدیون حضور مدیران لایق و شایسته صورت گرفته که در همه این سال‌ها با برنامه‌ریزی دقیق، شناخت خوب استعدادها و ... زمینه رشد را برای این رشته توپی فراهم کردند. مدیرانی مانند محمدرضا یزدانی‌خرم و محمدرضا داورزنی که در سال‌های فعالیت در فدراسیون والیبال دوران طلایی این رشته را ساختند و در نهایت هم موفق شدند والیبال ایران را از نقطه صفر به سطح اول آسیا برسانند.

محمدرضا یزدانی خرم که به اذعان اکثر والیبال دوستان و حتی جامعه ورزش شروع کننده یک تحول جدید آنهم نه فقط در این رشته بلکه در ورزش ایران بود از سال 68 سکان هدایت این فدراسیون را بر عهده گرفت و در نهایت در سال 85 با وجود پیشرفت چشمگیری که این رشته کرده بود فدراسیون والیبال را ترک کرد. پس از یزدانی خرم، محمدرضا داورزنی عهده‌دار هدایت والیبال ایران شد و این حضور تا سال 95 به طول انجامید. در زمان ریاست وی تیم ملی والیبال ایران بعد از 52 سال به المپیک راه یافت. همچنین ایران به قهرمانی جهان و لیگ جهانی صعود کرد و در زمان مدیریت او تیم ملی ایران تا رتبه نهم رده‌بندی جهانی اف‌آی‌وی‌بی پیش رفت با این اوصاف و با بررسی این عملکرد داورزنی را هم می‌توان دومین رییس موفق والیبال ایران در طول چهل ساله گذشته ایران نامید. اما داورزنی با وجود این موفقیت‌ها در سال 96 ترجیح داد از والیبال کنار برود و حضور در وزارت ورزش را برای پذیرفتن پست معاونت توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای انتخاب کند. حضور داورزنی در پست جدید چندان طولانی نشد و او دوباره پس از دوری دو ساله بار دیگر در انتخابات فدراسیون والیبال شرکت کرد و در نهایت هم پس از  چند ماه بلاتکلیفی این فدراسیون، کش و قوس‌های فراوان و انصراف چندین کاندیدا به عنوان رییس چهار سال آینده این فدراسیون انتخاب شد. انتخابی که از همان روزهای اول و حتی زمان ثبت نام کاندیداها با حواشی زیادی همراه شد تا این پرسش را مطرح کند که چرا داورزنی با وجود کارنامه درخشانی که در طول 10 سال حضور در این فدراسیون دارد  حالا با این همه هجمه روبرو شده است و روز به روز به منتقدین او اضافه می شود؟

اکبر خداوردی، کارشناس والیبال، در این رابطه به برنا گفت: بی‌شک داورزنی مدیر لایق و با تجربه‌ای است که هم در زمان حضورش در فدراسیون والیبال عملکرد قابل قبولی داشت و هم در زمانی که در پست معاونت وزارت ورزش  فعالیت می‌کرد اما با توجه به اینکه والیبال در طول چندین سال گذشته با رشد چشمگیری روبرو شد توقع و انتظارات از آنهم بالا رفت. در چنین شرایطی طبیعتا بسیاری از والیبالیست‌های پیشکسوت علاقه‌مند هستند که در بدنه فدراسیون باشند و به رشد این رشته کمک کنند اما از آنجایی که همیشه در مدیریت بخش‌ها و نهادهای مختلف سلیقه حرف اول را می‌زند بیشتر شاهد غیبت این پیشکسوتان هستم و همین موضوعات باعث می‌شود که برخی شروع به گلایه کنند. البته منتقدین همیشه هستند و نقد می‌کنند و البته گاهی هم کاملا حق دارند ولی معتقدم یک مدیر خوب باید در همه بخش مدیریت خوبی را داشته باشد تا بتواند آن رشته را بدون حواشی زیاد اداره کند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز