آموزش رشته‌های اولویت‌دار صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری بازنگری می‌شود

۱۳۹۹/۰۵/۲۲ - ۱۲:۳۷:۲۱
کد خبر: ۱۰۴۲۹۷۷
آموزش رشته‌های اولویت‌دار صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری بازنگری می‌شود
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری گفت: بازنگری و بررسی استانداردهای مرتبط با آموزش رشته‌های اولویت‌دار صنایع‌دستی و هنرهای سنتی این استان در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری برنا؛ مهرداد جوادی،مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری در نشست با مدیرکل فنی‌وحرفه‌ای استان تاکید کرد: این اقدام در تولید کاربردی و کیفی محصولات صنایع‌دستی و هنرهای سنتی تاثیر مستقیم دارد.

او افزود: زمینه‌های همکاری‌های مشترک بین میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری و اداره‌کل فنی‌وحرفه‌ای استان در ارتقای آموزشی و بهبود تولیدات صنایع‌دستی و هنرهای سنتی نقش‌آفرینی می‌کند.

جوادی تصریح کرد: توسعه همکاری بین ۲ اداره‌کل در راستای آموزش و مهارت‌آموزی متقاضیان کار با توجه به شرایط موجود جامعه و مشکلات بیکاری می‌تواند در افزایش اشتغال، کاهش نرخ بیکاری و رونق اقتصادی مؤثر باشد.

او یادآور شد: اولویت‌بندی نیازهای شغلی و رشته‌های دارای بازار کار مطلوب‌تر و تأیید صلاحیت‌های حرفه‌ای در حوزه‌های مرتبط با صنعت‌گران صنایع‌دستی و هنرهای سنتی ضروری است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: بازنگری و تهیه بانک اطلاعاتی مرتبط با کارشناسان حوزه صنایع‌دستی و هنرهای سنتی در دستور کار قرار دارد.

او با اشاره به ثبت شهرکرد به‌عنوان "شهر ملی نمد" گفت: در این راستا راه‌اندازی مرکز آموزش تخصصی نمد در فنی‌وحرفه‌ای چهارمحال و بختیاری و مشارکت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان برای تامین فضای مورد نیاز به‌ منظور آموزش رشته‌های مرتبط با نمد و کمک به اشتغال‌زایی بالای این بخش ضروری است.

جوادی تاکید کرد: اختصاص یک رشته تخصصی مرتبط با "شهر ملی نمد" در فنی‌وحرفه‌ای چهارمحال و بختیاری می‌تواند به ارتقای کمی و کیفی این رشته کمک کند.

او افزود: راه‌اندازی دبیرخانه "شهر ملی نمد" و مشارکت فنی‌وحرفه‌ای چهارمحال و بختیاری برای برندسازی این رشته، احیای کوی نمدمالان و ارزآوری از طریق توسعه نمدمالی در دستور کار میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قرار دارد.

مدیرکل فنی‌وحرفه‌ای چهارمحال و بختیاری نیز گفت: هویت‌بخشی به جوانان، تقویت روحیه خودباوری و ارتقای زیربنای فرهنگی در راستای جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی از مهم‌ترین نیازهای جامعه کنونی است.

فرانک کبیری تصریح کرد: اداره‌کل فنی‌وحرفه‌ای چهارمحال و بختیاری برای تمامی آموزش‌ها و همکاری‌های مرتبط با "شهر ملی نمد" امادگی همکاری با میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان را دارد.

او یادآور شد: بروزرسانی آموزش‌های مرتبط با رشته‌های صنایع‌دستی و هنرهای سنتی مانند گیوه‌دوزی و قفل‌سازی در دستور کار اداره‌کل فنی‌وحرفه‌ای چهارمحال و بختیاری قرار گرفته است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز