آخرین و جدیدترین آمار کرونایی استان چهارمحال و بختیاری تا ۲۳ تیر ۱۴۰۰

۱۴۰۰/۰۴/۲۳ - ۱۴:۲۲:۴۷
کد خبر: ۱۲۰۶۸۶۵
آخرین و جدیدترین آمار کرونایی استان چهارمحال و بختیاری تا ۲۳ تیر ۱۴۰۰
آخرین و جدیدترین آمار کرونایی استان چهارمحال و بختیاری تا 23 تیرماه اعلام شد .

به گزارش برنا؛ رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری از شناسایی سه بیمار مبتلا به ویروس کرونا با سویه دلتا در استان خبر داد و گفت: به سبب قدرت بالای سرایت این ویروس، شیوع آن در سراسر استان دور از انتظار نیست.

مجید شیرانی افزود: ۲ نفر از این بیماران از خارج از چهارمحال و بختیاری وارد استان شده‌اند، که با انجام آزمایش‌های تخصصی ابتلای آنها به ویروس دلتا به اثبات رسید.

وی بر ضرورت بیش از پیش رعایت پروتکل‌های بهداشتی به ویژه فاصله‌گذاری اجتماعی در استان تاکید کرد و گفت: قدرت سرایت ویروس کرونا از نوع دلتا نسبت به ویروس انگلیسی بیشتر است و در مقایسه با ویروس معمولی کرونا سرایت‌پذیرتر است.

شیرانی افزود: ویروس کرونا با سویه دلتا جوانان و نوجوانان و کودکان را نیز گرفتار می‌کند و علائمی نظیر تب، گلودرد و آبریزش بینی دارد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه رعایت فاصله اجتماعی در استان به کمتر از ۶۰ درصد کاهش یافته است، خاطر نشان کرد: برای جلوگیری از اوج‌گیری موج پنجم و شیوع بالای کرونای دلتا باید از برگزاری مراسم‌های عروسی و عزا و دورهمی‌های فامیلی خودداری کرد.

شیرانی در ادامه از شناسایی ۵۸۵ بیمار مشکوک به کرونا در استان طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و گفت: از این تعداد آزمایش ۱۷۷ نفر مثبت شده است که ۲۵ نفر بستری شدند و ۱۵۲ نفر نیز به صورت سرپایی تحت درمان قرار گرفتند.

وی همچنین از فوت چهار بیمار دیگر در استان بر اثر ابتلا به کرونا خبر داد وگفت: مجموع فوتی‌های ناشی از این ویروس در استان به یک هزار و ۱۶۹ نفر رسید.

 بر اساس جدیدترین رنگ‌بندی، شهرستان بروجن در وضعیت قرمز(خیلی پرخطر)، شهرستان‌های شهرکرد، فارسان، لردگان، کیار و اردل در وضعیت نارنجی (پرخطر) و شهرستان‌های کوهرنگ، بن، سامان و خانمیرزا در وضعیت زرد( خطر متوسط) شیوع کرونا قرار دارند.

بنا بر اعلام دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون ۵۰ هزار و ۱۰۲ بیمار مبتلا به کرونا در این استان شناسایی شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز