استاندار:

خطر کرونا در چهارمحال و بختیاری کاملا پابرجاست

۱۴۰۰/۰۶/۰۶ - ۱۵:۲۰:۵۰
کد خبر: ۱۲۲۵۹۰۷
خطر کرونا در چهارمحال و بختیاری کاملا پابرجاست
استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه سیر نزولی کرونا در استان آغاز شده است، گفت: اما خطر هم‌چنان در کمین است و باید پروتکل‌ها با حساسیت رعایت شود.

به گزارش برنا؛ اقبال عباسی ششم شهریورماه در حاشیه ستاد ملی کرونا که به‌صورت ویدئو کنفرانس و با حضور اعضای ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا برگزار شد، اظهار کرد: طبق آمارهای ارائه شده از سوی وزارت بهداشت و درمان روند نزولی کرونا در پیک پنجم با سرعت کند آغاز شده است، اما خطر هم‌چنان به قوت خود باقی است.

استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: قطعا تلاش‌های صورت گرفته برای اعمال محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های کرونایی موجب نزولی شدن سیر ابتلا به کرونا در این استان شد، اما نباید اجازه دهیم عادی‌انگاری‌ها موجب شکل‌گیری پیک بعدی کرونا در استان شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه آمار بالای ابتلا به کرونا در پیک پنجم موجب وارد آمدن فشار سنگین بر تجهیزات بیمارستانی شده است، یادآور شد: به‌علت استفاده مداوم از دستگاه سی تی اسکن بیمارستان فارسان از یک هفته گذشته این دستگاه دچار خرابی شده است، سازمان برنامه و بودجه از اعتبارات استانی مبلغی را برای تعمیر این دستگاه اختصاص دهد.

عباسی در خصوص برگزاری مراسم پیاده‌روی اربعین در سال‌جاری، گفت: باتوجه به شرایط شیوع ویروس کرونا در کشور به‌نظر می‌رسد امسال این مراسم برگزار نشود، اما امیدواریم سال آینده این مراسم با حضور پرشور مردم برگزار شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: یک قطعه زمین در منطقه شلمچه برای ایجاد زیرساخت برای اسکان و ارائه خدمات به زائران امام حسین(ع) در طول سال و در ایام اربعین اختصاص پیدا کرده است، امید است با تزریق اعتبار به‌سرعت این محل برای ایجاد زیرساخت موردنیاز آماده و این مکان برای ارائه خدمات تجهیز شود.

بیمارستان‌ها با دو برابر ظرفیت در حال پذیرش بیماران کرونایی هستند

در ادامه جلسه مجید شیرانی- رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی شهرکرد با اشاره به اینکه در پیک پنجم کرونا بیمارستان‌ها و مراکز درمانی با دو برابر ظرفیت اسمی و واقعی بیمار پذیرش می‌کنند، اظهار کرد: به‌لحاظ فرسودگی تجهیزات و نیروی انسانی توان ادامه این وضعیت در بلندمدت وجود ندارد.

وی افزود: برای کنترل شیوع کرونا چاره‌ای جز تعطیلی و ایجاد محدودیت نداشتیم، اما محدودیت‌های اخیر با تاخیر و به‌طور ناقص انجام شد، تجهیزات بیمارستانی از جمله دستگاه‌های سی‌تی اسکن در معرض خرابی قرار دارند.

شیرانی با بیان اینکه بسیاری از عمل‌های جراحی الکتیو به‌علت بار شدید مراجعات بیماران کرونایی به تعویق افتاده است، عنوان کرد: بسیاری از این اعمال جراحی را نمی‌توان بیش از چهار هفته به تعویق انداخت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با تاکید بر اینکه مراسم پیاده‌روی اربعین امسال به‌خاطر سلامت مردم نباید برگزار شود، خاطرنشان کرد: امکان دارد به‌علت ورود و خروج حجم بالای زائران با پیک ششم کرونا و افزایش ابتلا مواجه شویم، باید حداقل یک میلیون دز واکسن در چهارمحال و بختیاری تزریق شود تا آماده برگزاری چنین مراسمی با آسودگی باشیم، تاکنون ۲۶۰ هزار دز واکسن در استان تزریق شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز