آغاز عملیات ساخت تونل چری در محور استان چهارمحال وبختیاری به خوزستان

۱۳۹۴/۰۷/۲۰ - ۱۱:۰۱:۳۶
کد خبر: ۳۲۸۶۰۵
آغاز عملیات ساخت تونل چری در محور استان چهارمحال وبختیاری به خوزستان
عملیات ساخت تونل چری و راه های دسترسی اطراف آن در محدوده شهرستان کوهرنگ و در مسیر استان خوزستان عصر شنبه با حضور استاندار و جمعی از مسوولان استان چهارمحال وبختیاری آغاز شد.

به گزارش برنا ؛ استاندار چهارمحال وبختیاری در آیین آغاز عملیات اجرایی ساخت تونل چری، در بخش دوآب صمصامی شهرستان کوهرنگ گفت: این تونل به طول سه هزار و 400 متر و عرض 11 متر و 80 سانتیمتر ساخته می شود.

قاسم سلیمانی افزود: اعتبار اولیه پروژه تونل چری و راه های دسترسی اطراف آن 141 میلیارد و 870 میلیون ریال است.

وی ادامه داد: این اعتبار از محل اعتبارات ملی و صرفه جویی ها و کاهش هزینه های بهره برداری تأمین می شود.

سلیمانی تصریح کرد: به منظور انجام عملیات اجرایی تونل چری و راه های دسترسی آن، دو میلیون و 500 هزار متر مکعب خاکبرداری و یک میلیون و 800 هزار متر معکب خاکریزی صورت می گیرد.

استاندارچهارمحال و بختیاری بیان داشت: مدت زمان پیش بینی شده برای حفر تونل چری 30 ماه و زمان بهره برداری کامل از این پروژه، پنج سال پیش بینی شده است.

سلیمانی اضافه کرد: با احداث تونل چری و راه های دسترسی آن مسیر ارتباطی شهرکرد – بازفت – مسجد سلیمان، حدود 10 کیلومتر کوتاه تر می شود.

وی عنوان داشت: خروج چهارمحال و بختیاری از بن بست و ارتقای ارتباط بین این استان و خوزستان، از مزایای احداث تونل چری به شمار می رود.

سلیمانی افزایش ایمنی در حمل و نقل، کاهش تصادفات و پایین آمدن میزان تلفات رانندگی را از دیگر مزیت های احداث تونل چری و راه های دسترسی اطراف آن دانست.

نماینده مردم شهرستان های اردل، فارسان، کوهرنگ و کیار در مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین گفت: عملیات اجرایی احداث تونل چری و راه های دسترسی طرفین آن باعث خروج چهارمحال و بختیاری از بن بست می شود.

حمیدرضا عزیزی اضافه کرد: این پروژه مهم در حالی آغاز شده که کشور با شرایط سخت مالی و بحران کمبود اعتبارات مواجه است.

وی بیان داشت: با توجه به شرایط سخت اقتصادی دولت، دو پروژه مهم شامل گازرسانی و احداث تونل چری و راه های دسترسی طرفین آن در شهرستان کوهرنگ آغاز شده است.

نماینده مردم شهرستان های مسجد سلیمان، اندیکا، لالی و هفتگل در مجلس شورای اسلامی هم در این آیین گفت: راه سازی، حفر تونل، گازرسانی و سرمایه گذاری در امور زیربنایی، سرعت بخشی به روند توسعه همه جانبه را به دنبال دارد.

اسماعیل جلیلی افزود: با بهره برداری کامل از این پروژه، امنیت جاده ای شهرستان های استان های چهارمحال و بختیاری و خوزستان فراهم می شود.

وی بیان کرد: اجرای پروژه ساخت تونل چری و راه های دسترسی آن از آرزوهای دیرینه مردم استان های چهارمحال و بختیاری و خوزستان است.

نماینده مردم شهرستان های مسجد سلیمان، اندیکا، لالی و هفتگل در مجلس شورای اسلامی از تلاش های استاندار چهارمحال و بختیاری در این زمینه قدر دانی کرد.

به گزارش برنا؛ گردنه چری، از توابع بخش دوآب صمصامی شهرستان کوهرنگ، همه ساله در فصل سرد و هنگام بارش، با لغزندگی و راهبندان فراوان همراه است ؛ احداث تونل چری و راه های دسترسی طرفین، باعث تسهیل در رفت و آمد بین استان های خوزستان و چهارمحال و بختیاری می شود و تونل چری سه هزار و 400 متر طول و 11 متر و 80 سانتیمتر عرض دارد.

گفتنی است؛ مرکز بخش دوآب صمصامی از توابع شهرستان کوهرنگ، در 110 کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری واقع است.

نظر شما