تلاش جهت رشد علم و فرهنگ وظیفه اصلی دانشگاه های کشور

۱۳۹۴/۰۷/۲۰ - ۱۱:۳۲:۳۴
کد خبر: ۳۲۸۶۳۵
تلاش جهت رشد علم و فرهنگ وظیفه اصلی دانشگاه های کشور
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد گفت : تلاش جهت رشد علم و فرهنگ وظیفه اصلی دانشگاه های کشور و به تبع استان چهارمحال و بختیاری است.

به گزارش برنا ؛ در دیدار مسئولین دانشگاه جامع علمی کاربردی استان با نماینده ولی فقیه چهارمحال و بختیاری به مناسبت سالروز تاسیس این دانشگاه ، حجت الاسلام والمسلمین علی نکونام  در این دیدار با اشاره به برگزاری کنگره دو هزار و ۴۳۶ شهید استان، برگزاری این‌گونه فعالیت‌های فرهنگی را در تقویت عزم، اراده و پیش برد اهداف نظام اسلامی مؤثر و مفید خواند و گفت: رسالتی که نظام جمهوری اسلامی بر عهده جامعه دانشگاهی قرار داده اقتضا می‌کند تا در هر فرصت و موقعیتی برای رشد علمی و آموزشی کشور اقدام کند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین نکونام کمک، همکاری و تمرکز همه دستگاه‌ها در تعمیق بخشیدن و محقق ساختن اهداف کنگره شهدای استان را مهم و اساسی خواند و تصریح کرد: این کنگره همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب نیز تأکید فرمودند به دنبال ترویج و تعمیق مفاهیم فرهنگ شهید و شهادت و زنده نگه‌داشتن یاد و آثار شهدا و دوران دفاع مقدس در جامعه و مقابله با نقشه شوم دشمنان یعنی سست کردن اعتقادات و باورهای دینی و سیاسی در جامعه است.

وی  توجه دانشگاه علمی کاربردی به مسائل فرهنگی را مطلوب دانست و خاطرنشان کرد: دانشگاه علمی کاربردی درعین‌حال که رسالت علمی و کاربردی و پرورش نیروهای تخصصی را بر عهده دارد و درواقع یک هدف و رسالت خاص را دنبال می‌کند، اما نسبت به مسئله فرهنگ بی‌تفاوت نیست و فرهنگ را در فعالیت‌ها و برنامه‌ریزی‌ها خود یکی از اصول اصلی می‌داند.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان با تأکید بر اینکه فرهنگ در هیچ جا به‌ویژه در عرصه اقتصادی و علمی نباید کم‌رنگ باشد، به آفت‌ها و آسیب‌های کم‌رنگ شدن نقش فرهنگ در عرصه‌های اقتصادی اشاره کرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین نکونام تأکید کرد: در کنار هر تخصص و هر عرصه‌ای که برای گشایش امور اقتصادی جامعه گشوده می‌شود باید حتماً قبل از آن همواره به مسائل فرهنگی و توأم کردن اقتصاد بافرهنگ، عدالت و خداباوری، نگاه به معنای واقعی باورمندی اعتقادی و دینی توجه ویژه صورت بگیرد؛ در غیر این صورت عرصه اقتصادی بدون این باورها نه‌تنها هیچ سودی ندارد، بلکه مضر است.

خطیب جمعه شهرکرد بر ضرورت تربیت انسان‌های متعهد و دین‌مدار در دانشگاه‌ها تاکید کرد و افزود: تا هراندازه بتوانیم انسان‌های دین‌مدار تربیت کنیم، می‌توانیم کشور را در برابر تهدیدهای دشمن مصون بداریم.

وی  با اشاره به وجود برخی کاستی‌ها و کمبودها در دانشگاه علمی کاربردی، این کمبودها و کاستی‌ها را ناشی از «عدم وجود نگاه واحد، هماهنگ و متمرکز نسبت به همه مسائل کشور» و « سلیقه‌ای عمل کردن‌ها‍‌ » دانست.

نکونام افزود: متولیان امر به‌ویژه دولتمردان باید یک سمت‌وسوی مشخص و واحد، مطابق با منافع نظام و جامعه برای کشور داشته باشند و همان را خط و مشی علمی و اقتصادی جامعه قرار بدهند و با جدیت به سمت آن حرکت کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز