افزایش مصرف فست فود مانع جدی مصرف غذای سالم در چهارمحال وبختیاری

۱۳۹۴/۰۷/۲۲ - ۰۸:۵۱:۱۶
کد خبر: ۳۲۹۴۷۸
افزایش مصرف فست فود مانع جدی مصرف غذای سالم در چهارمحال وبختیاری
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی چهارمحال و بختیاری گفت: مصرف روز افزون فست فودها در استان مانع جدی مصرف غذای سالم است.

به گزارش برنا، رضا محمدی در نشست خبری با خبرنگاران، افزود: غذا سرای های عرضه کننده فست فود در استان رو به افزایش گذاشته و الگوی غذایی که از سوی این بخش ارائه می شود، با الگوی مصرف غذای سالم انطباق ندارد.

وی تصریح کرد: فست فودها به سبب داشتن مقادیر بالای نمک، چربی و مواد افزودنی غیرمجاز منجر به بیماریهای قلبی، چاقی و فشارخون می شود.

وی ادامه داد: تلاش دانشگاه علوم پزشکی استان براین است تا با تبلیغ غذاهای سالم و بهداشتی میزان مصرف فود کاهش یابد.

محمدی در خصوص روز جهانی غذا نیز گفت: روز 24 مهر ماه مطابق با 16 اکتبر روزجهانی غذا نامیده شده و اولویت امسال سازمان غذا و دارو برای این روز، معرفی نشانگرهای تغذیه ای است.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: نشانگرهای رنگی تغذیه ای به صورت برچسب بر روی محصولات غذایی طراحی شده تا با افزایش آگاهی مصرف کنندگان و اصلاح الگوی مصرف در ارتقاء سلامت جامعه گام موثری برداشته شود.

محمدی نواخته شدن زنگ غذای سالم در مدارس استان، برگزاری کارگاه های آموزشی برای والدین دانش آموزان، ایجاد غرفه محصولات غذایی ناسالم و مواد آرایشی غیربهداشتی در مصلی امام خمینی(ره) و برگزاری اجلاس روز جهانی غذای سالم را از برنامه های پیش بینی شده برای روز جهانی غذا در استان دانست.

وی از تشدید نظارت این سازمان بر محصولات غذایی، میوه ها و سبزیجات در استان خبرداد و گفت: با آزمایش های مختلف بر روی میوه ها و سبزیجات میزان باقیمانده سموم و فلزات سنگین آن با استانداردهای موجود مقایسه می شود.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه هم اکنون غنی سازی آرد در استان به نحو صددرصدی انجام می شود، تصریح کرد: تلاش می شود تا با تغییر ذائقه مردم به سمت مصرف نان صنعتی به سبب میزان اندک نمک و جوش شیرین و دور ریز کمتر، سلامت مردم در این حوزه تامین شود.

به گزارش برنا، 24 مهر ماه مطابق 16 اکتبر روز جهانی غذا نامیده شده، در سال 1945 میلادی در چنین روزی سازمان خوارو بار و کشاورزی (FAO) در سازمان ملل ایجاد شد، تا دولت ها را متقاعد، متعهد و هدایت کند که سیاست های کشاورزی پایدار و سالم را توسعه دهند و به مدیریت آب در کشاورزی اهمیت دهند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز