چهارمحال و بختیاری/

هجوم ریزگردها در بام ایران به مرز هشدار رسید

۱۳۹۵/۰۱/۲۶ - ۱۴:۱۰:۰۸
کد خبر: ۳۹۲۲۳۱
هجوم ریزگردها در بام ایران به مرز هشدار رسید
مدیرکل حفاطت محیط زیست چهارمحال وبختیاری گفت: با افزایش دامنه نفوذ ریزگردها که ازکشورهای عراق و عربستان وارد مناطق جنوب و غرب کشور شده است،روز پنجشنبه میزان ذرات معلق در هوای این استان به مرز هشدار رسید.

به گزارش برنا از شهرکرد؛ شهرام احمدی افزود:میزان ذرات معلق 10 میکرون استان به 195میکروگرم در مترمکعب و ذرات معلق 2.5 میکرون نیز در هوای استان به 150 میکروگرم در متر مکعب رسیده است.

وی اظهار کرد: به دلیل ارتفاع بالا از سطح دریا و وجود رودخانه ها و جنگلهای بلوط ، ورود ریزگردها به این استان شایع نیست، اما بدلیل خشکسالی های اخیر، ریزگردها چند سالی است که مهمان چهارمحال وبختیاری شده است.

احمدی افزود: بروز پدیده گرد و غبار ،دلایل مختلفی از جمله وزش باد و خشکسالی بستگی دارد و ریزگردهای موجود در استان منشا خارجی دارد.

احمدی ،با اعلام هشدار به خانواده ها گفت: در این شرایط افراد مسن و دانش آموزان، بیماران قلبی، عروقی و ریوی به جزء موارد ضروری از منزل خارج نشوند و همچنین حرکات ورزشی وپیاده روی در استان انجام ندهند.

به گزارش برنا؛ پیش از این به دلیل ارتفاع زیاد استان چهارمحال و بختیاری و وجود جنگلهای زاگرس میانی و رودخانه های متعدد ریزگردها کمتر به بام ایران می رسید، اما خشکسالی های هشت ساله اخیر میزان روزهای آلوده به ذرات معلق و ریزگرد را افزایش داده است.

 

نظر شما