ساخت دستگاه تولید خوراک آبزیان در چهارمحال و بختیاری

۱۳۹۵/۰۲/۰۸ - ۱۳:۱۷:۰۵
کد خبر: ۳۹۷۹۱۶
ساخت دستگاه تولید خوراک آبزیان در چهارمحال و بختیاری
دستگاه تولید خوراک آبزیان با مهندسی معکوس در کشور، توسط مهندسان و صنعتگران کشور در چهارمحال و بختیاری در مدت دو سال ساخته شد.

به گزارش برنا از شهرکرد؛ معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: 12 نفر از مهندسان و صنعتگران کشور از جمله صنعتگران این استان در مدت دو سال تلاش توانستند با مهندسی معکوس خط تولید خوراک آبزیان را مشابه خطوط تولید کشور های خارجی بسازند.

محمد کاظم منزوی روز چهارشنبه افزود: نمونه آمریکایی این خط تولید 150میلیارد ریال قیمت دارد، اما نمونه داخلی آن با کمتر از 50 میلیارد ریال در این استان ساخته شد.

مجری ساخت این طرح نیز گفت: این خط تولید از 54 دستگاه تولید اِکستِرُد، روغن زنی درخلاء، آسیاب، همزن وهمگن ساز ساخته شده است.

محمد لطفی افزود: این دستگاه با 13هزار مترمکعب وسعت، 180 تن وزن دارد و به لحاظ کارآیی متناسب با شرایط آب و هوایی کشور ایران است که برخی از مشکلات خط های تولید آمریکایی، اروپایی و چینی استفاده شده در کارخانجات کشور را ندارد.

به گفته وی، تولید خوراک آبزیان در کشور بیش از 100هزار تن است که با راه اندازی این خط تولید کاملا ایرانی، خوراک با کیفیت بیشتر و قیمت کمتر به بازار های داخلی و خارجی عرضه خواهد شد.

به گزارش برنا، بزرگترین شرکت تولید خوراک ماهی خاورمیانه در قطب صنعتی شهرکرد قرار دارد و با سرمایه گذاری 25 میلیارد ریال برای بیش از 200 نفر به طور مستقیم شغل فراهم کرده است که استان چهارمحال و بختیاری به تنهایی نیمی از خوراک آبزیان کشور را تولید می کند.

 

نظر شما