رئیس جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری مطرح کرد:

اجرای ۷ هزار هکتار شبکه آبیاری در چهارمحال و بختیاری

۱۳۹۵/۰۲/۱۲ - ۱۳:۱۲:۱۲
کد خبر: ۳۹۹۴۰۲
اجرای ۷ هزار هکتار شبکه آبیاری در چهارمحال و بختیاری
رئیس جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: امسال در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی ۷ هزار هکتار از اراضی استان چهارمحال و بختیاری مجهز به شبکه‌های آبیاری و زهکشی می‌شود.

به گزارش برنا از شهرکرد؛ ذبیح‌الله غریب در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان اظهار داشت: امسال براساس اهداف پیش‌بینی شده در بخش کشاورزی در ستاد اقتصاد مقاومتی 10 هزار و 500 هکتار از اراضی استان مجهز به سامانه‌های نوین آبیاری و 7 هزار هکتار مجهز به شبکه‌های آبیاری و زهکشی شود.

وی بیان اینکه در سال گذشته 6 هزار و 200 هکتار از اراضی استان مجهز به سامانه‌های نوین آبیاری و شبکه‌های آبیاری و زهکشی شد، افزود: در برنامه پنجم توسعه پیش‌بینی شد راندمان آبیاری در استان از 44.7 درصد در سال 89 به 52 درصد در سال 94 برسد که خوشبختانه توانستیم در سال گذشته به این مهم دست یابیم.

رئیس جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به برنامه‌های اجرایی شیلات و تولید 400 تن ماهی در سال 94 در استان، بیان کرد: سال گذشته 21 فقره پروانه بهره‌برداری شیلات در استان صادر شد که یک فقره مربوط به پرورش ماهی در قفس بود.

غریب با بیان اینکه پرورش ماهی در قفس و استفاده از آب‌های استان یکی از راه‌های افزایش اشتغال بخش کشاورزی استان است، خاطرنشان کرد: براساس اهداف پیش‌بینی شده بخش کشاورزی در ستاد اقتصاد مقاومتی سهم استان تولید یک هزار تن ماهی به شیوه پرورش در قفس است.

 

نظر شما