رئیس دانشگاه شهرکرد:

مرکز "آپا" در دانشگاه شهرکرد راه‌اندازی می‌شود

۱۳۹۵/۰۲/۱۳ - ۱۵:۵۰:۰۵
کد خبر: ۳۹۹۹۸۱
مرکز آپا در دانشگاه شهرکرد راه‌اندازی می‌شود
رئیس دانشگاه شهرکرد گفت: در سال جاری مرکز آپا در دانشگاه شهرکرد تأسیس و راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش برنا از شهرکرد؛ شایان شا‌محمدی در آیین تجلیل از اساتید برتر دانشگاه شهرکرد گفت: دانشگاه شهرکرد در سال جاری طرح‌هایی مانند تأسیس شرکت‌های دانش‌بنیان، تأسیس مرکز آپا، ایجاد طرح شتابدهی با مشارکت بنیاد نخبگان و پارک علم و فناوری و انعقاد قراردادی برای تأمین معیشت ایل بختیاری که دانشگاه شهرکرد متولی آن خواهد بود در دستور کار دارد.

وی با اشاره به راه‌اندازی مرکز آپا در دانشگاه شهرکرد افزود: در این مراکز فعالیت‌هایی مانند شناسایی تهدیدات رایانه‌ای، کشف آسیب‌پذیری‌ها، ارزیابی امنیتی، آگاهی‌رسانی و آموزش عمومی و تخصصی مرتبط و ارائه طرح امنیت برای امن‌سازی شبکه‌ها انجام می‌شود.

رئیس دانشگاه شهرکرد به اقدامات این دانشگاه در سال 94 اشاره و بیان کرد: افزایش 150 برابری پایان‌نامه‌های دانشجویی و طرح‌های مساله محور مانند آماده‌سازی 22 هکتار زمین برای تولید گل محمدی، تولید برق با استفاده از انرژی خورشیدی، خرید ابررایانه، طرح درآمدزایی کلینیک دامپزشکی و ایجاد مرکز محاسبات از جمله فعالیت‌های دانشگاه در سال گذشته بوده است.

شامحمدی وظیفه دانشگاه‌ها در حوزه اقتصاد مقاومتی را در دو محور عنوان و تصریح کرد: دانشگاه‌ها باید بستر را به لحاظ قوانین و مقررات به نحوی آماده سازند که دانشجویان به سمت کارآفرینی و مفید بودن در اقتصاد پیش بروند.

وی خاطرنشان کرد: آموزش باید مقدمه تحقیق، فناوری، بازار و تولید باشد چرا که در دنیای امروز آموزش برای آموزش بی‌فایده است در همین راستا نگرش و دیدگاه‌مان را در چرخه آموزش تا بازار تغییر دهیم تا بتوانیم دانشگاه شهرکرد را به عنوان پنجمین دانشگاه کشور در این زمینه در سال 95 معرفی کنیم.

 

نظر شما