احداث پایگاه امدادهوایی در چهارمحال وبختیاری ۷۰درصد پیشرفت فیزیکی دارد

۱۳۹۵/۰۲/۱۵ - ۰۰:۳۸:۱۲
کد خبر: ۴۰۰۴۹۹
احداث پایگاه امدادهوایی در چهارمحال وبختیاری ۷۰درصد پیشرفت فیزیکی دارد
مدیرعامل جمعیت هلال احمر چهارمحال وبختیاری گفت: عملیات ساخت وتکمیل پایگاه هوایی استان تاکنون 70 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

به گزارش برنا از شهرکرد؛ محمد فروغی در آستانه هفته هلال در جمع رسانه های استان افزود: عملیات ایجاد پایگاه امدادهوایی جمعیت هلال احمر استان واقع در منطقه رحمتیه شهرکرد ازسال 92 آغاز شده است.

وی با بیان اینکه این پایگاه در مجتمع امدادی استان که در قالب سه فاز امداد هوایی، اردوگاه اسکان اضطراری و مرکز آموزش جمعیت احداث می شود، گفت: تا کنون برای احداث فاز اول این مجتمع 14میلیارد و 200میلیون ریال از محل اعتبارات استانی هزینه شده است.

به گفته وی، برای اجرای این پروژه، 23 هکتار زمین در منطقه رحمتیه شهرکرد درخواست شده که تا کنون 13هکتار زمین از سوی اداره کل راه و شهرسازی به جمعیت هلال احمر استان واگذار شده است.

فروغی برآورد اولیه هزینه احداث این مجتمع را 160میلیارد ریال دانست و اضافه کرد: امسال برای تکمیل فاز اول این مجتمع که پایگاه امدادهوایی را شامل می شود، 26میلیارد ریال ابلاغ شده است.

وی از افتتاح این پایگاه در نیمه اول سالجاری خبر داد و گفت: با تکمیل فضای فیزیکی این پایگاه، جمعیت هلال احمر کشور نیز بالگرد آن را تامین می کند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان افزود: به دلیل فعال نشدن امداد هوایی استان برای هر ساعت پرواز امدادهوایی باید150میلیون ریال به پایگاه های امداد هوایی دیگر استان ها پرداخت شود.

وی افتتاح اولین خانه هلال در روستای دزک شهرستان کیار، دیدار با خانواده شش شهید امدادگر، برپایی ایستگاه های سلامت در پایگاه های نمازجمعه، تقدیر از فعالان طرح نوروزی و مانورهای امدادی و دیدار با مسوولان استان را از برنامه های هفته هلال احمر استان عنوان کرد.

فروغی با تاکید بر اطلاع رسانی فعالیت های هلال احمر گفت: خانه هلال خاص خبرنگاران برای افزایش همکاری رسانه ها با هلال احمر در استان فعال می شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان افزود: سال گذشته نیروهای جمعیت هلال احمر استان با حضور در 465مورد حادثه به هشت هزار و 62 حادثه دیده امدادرسانی کردند و یکهزار و 23نفر را نیز اسکان دادند.

وی خدمات رسانی به نیازمندان و ارائه خدمات درمانی و حمایتی به بیماران به خصوص بیماران سخت درمان، حمایت از مردم یمن، خدمات رسانی و امدادرسانی به زائران اربعین، توانمندسازی خانواده های زندانیان و همچنین واکسیناسیون حاجیان را از دیگر برنامه های این جمعیت در سال گذشته عنوان کرد.

به گفته وی، در سال گذشته 15میلیارد 908میلیون ریال از سرجمع 38میلیارد و 519 میلیون ریال اعتبارات تملک استانی پیش بینی شده به این جمعیت اختصاص یافت.

به گزارش برنا، هم اکنون حدود 50 هزار امدادگر، نجاتگر و جوان داوطلب عضو جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری هستند.

هفته هلال از 18 تا 24 اردیبهشت ماه است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز