معاون توانبخشی بهزیستی چهارمحال و بختیاری خبر داد

اجرای طرح غربالگری ژنتیک در چهارمحال و بختیاری

۱۳۹۵/۰۲/۲۲ - ۰۹:۰۷:۴۰
کد خبر: ۴۰۳۵۷۹
اجرای طرح غربالگری ژنتیک در چهارمحال و بختیاری
معاون توانبخشی سازمان بهزیستی چهارمحال و بختیاری گفت: طبق بررسی‌های انجام شده 60 درصد از معلولیت‌ها در این استان مادرزادی است و طرح غربالگری ژنتیک در این استان انجام می‌شود.

به گزارش برنا از شهرکرد؛ بهنام سلیمانی اظهار کرد: معلول بودن محدودیت نیست و معلولان چهارمحال و بختیاری از استعداد و توانایی خوبی در حوزه‌های ورزشی، علمی، پژوهشی و فنی برخوردار هستند.

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: طبق بررسی‌های انجام شده 60 درصد از معلولیت‌ها در این استان مادرزادی است.

وی با اشاره به اهمیت اجرای طرح غربالگری ژنتیک جنین در چهارمحال و بختیاری عنوان کرد: در راستای کاهش آمار معلولیت طرح غربالگری ژنتیک در این استان در حال انجام بوده و اجرای این غربالگری برای تایید سلامت جنین لازم است.

سلیمانی خاطرنشان کرد: ارتقای آگاهی زوج‌های جوان، شناسایی زوج‌های پرخطر و کاهش آمار معلولیت از اهداف اجرای این طرح در چهارمحال و بختیاری است که 15 هزار نفر را پوشش می‌دهد.

وی از شناسایی 250 کودک مبتلا به بیماری اوتیسم خبر داد و اظهار داشت: طی انجام طرح‌های غربالگری 250 کودک مبتلا به بیماری اوتیسم در چهارمحال و بختیاری شناسایی شدند که اختلال ذهنی و انزوا از علایم این بیماری است.

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی چهارمحال و بختیاری افزود: ارتقای آگاهی جامعه و اجرای طرح‌های غربالگری در راستای سلامت افراد جامعه لازم است که باید مورد توجه قرار گیرد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز