آغاز مسابقات مناطره دانشجویی چهارمحال و بختیاری

۱۳۹۵/۰۲/۲۸ - ۱۸:۰۸:۲۴
کد خبر: ۴۰۶۳۳۵
آغاز مسابقات مناطره دانشجویی چهارمحال و بختیاری
پنجمین دوره مسابقات مناظره دانشجویی دانشگاههای چهارمحال و بختیاری از سوی جهاد دانشگاهی استان روز دوشنبه در سالن فارابی دانشگاه شهرکرد آغاز به کرد.

به گزارش  برنا از  شهرکرد؛ مرحله استانی این مسابقات در دانشگاه شهرکرد، علوم پزشکی شهرکرد، دانشگاه پیام نور مرکز شهرکرد و آموزشکده فنی دختران شهرکرد آغاز شد.

رئیس جهاد دانشگاهی واحد چهارمحال و بختیاری گفت:مناظره دانشجویی یک تمرین دانشی و مهارتی برای گسترش فرهنگ گفت‌وگو، مفاهمه و هم‌افزایی واقعی است.

وحید خلیلی اردلی، در آیین آغاز به کار این مناظره ها افزود: این مسابقات فرهنگ گفت و گوی سالم را از نهاد دانشگاه به جامعه انتقال می‌دهد که مورد استقبال دانشجویان نیز قرار گرفته است.

وی گفت: پارسال هشت تیم در مرحله استانی این مسابقات شرکت کردند ولی امسال بیش از 28 تیم دانشجویی حضور دارند.

وی، با تأکید بر پاسبانی از فرهنگ گفتمان‌سازی، هم‌تحملی، مفاهمه و گفت‌وگو، افزود: مناظرات دانشجویی یک تمرین دانشی و مهارتی برای گسترش فرهنگ گفت و گو، مفاهمه و هم‌افزایی واقعی است.

خلیلی گفت:در معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی استان، مراکز فرهنگی متعدد از جمله مرکز امام، انقلاب اسلامی، ولایت فقیه، مرکز فعالیت‌های قرآنی، خبرگزاری ایسنا، خبرگزاری ایکنا و کانون‌های فرهنگی دانشجویی فعالیت دارند.

وی خاطرنشان کرد: از مهم‌ترین دستاوردهای معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی استان در سال گذشته افتتاح انتشارات جهاد دانشگاهی استان بود و همچنین مرکز افکارسنجی چهارمحال و بختیاری که عنوان برترین شعبه در کشور را تصاحب کرد.

رئیس جهاد دانشگاهی استان افزود: مسابقات مناظره‌ دانشجویی مدلی از کرسی‌های آزاداندیشی است که تنها در سه بخش با هم تفاوت دارند که این مناظرات دانشجویی موضوع‌ محور است ، ولی کرسی‌ها موضوع‌ آزاد دارند.

به گفته وی، مناظرات دانشجویی مسابقه‌ای است ولی کرسی‌ها تک جلسه‌ای است و همچنین مناظره‌ها تمرین عملی آزاداندیشی در ساختار گفت و گوها است.

وی تاکید کرد:جهاد دانشگاهی با انتخاب داوران از تمامی دانشگاه‌های استان تلاش در برگزاری مسابقه‌ای سالم دارد و امید است این مسابقات بتواند در مسیر بصیرت‌افزایی حرکت کند و بتواند فرهنگ گفتگوی سالم را از نهاد دانشگاه به جامعه انتقال دهد تا بتوان به وسیله استدلال و پایه‌های علمی و دانشی نظر خود را به مخاطب انتقال داد.

به گزارش برنا،چهارمحال و بختیاری بیش از 56هزار دانشجو در رشته ها و مقاطع مختلف تحصیلی دارد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز