مدیر کل دفتر نظام بهره برداری :

فعالیت ۴۰۰ هزار بهره بردار اراضی کشاورزی ملی در کشور

۱۳۹۵/۰۲/۳۰ - ۱۲:۲۲:۵۴
کد خبر: ۴۰۷۰۴۶
فعالیت ۴۰۰ هزار بهره بردار اراضی کشاورزی ملی در کشور
400 هزار بهره بردار اراضی کشاورزی، تحت پوشش یک هزار و 460 تعاونی تولید روستایی، مشغول به فعالیت هستند.

به گزارش برنا از شهرکرد؛  مدیرکل دفتر نظام بهره برداری سازمان تعاون روستایی کشور، در نشست شورای ماده 17 شرکت های سهامی زراعی و تعاونی های تولیدی استان چهارمحال و بختیاری در شهرکرد گفت: هم اکنون سه میلیون و 200 هزار هکتار از اراضی کشاورزی کشور در اختیار شرکت های تعاونی تولیدی روستایی است.

نادر علیزاده افزود: در حوزه تشکل های کشاورزی، 30 شرکت سهامی زراعی و 62 اتحادیه شرکت های تعاونی تولید استانی، شهرستانی و ملی وجود دارد.

وی اضافه کرد: توانمندسازی تعاونی ها و واگذاری اراضی کشاورزی به شرکت های سهامی از راه های رسیدن به کشاورزی پایدار و همچنین مقابله با خرد شدن اراضی کشاورزی و ملی است.

مدیرکل دفتر نظام بهره برداری سازمان تعاون روستایی کشور، با اشاره به نقش موثر یکپارچه سازی اراضی در چرخه تولید افزود: تعاونی های تولید با هدف جمع آوری مالکیت های خرد و افزایش بهره وری زمین های کشاورزی به کمک بهره برداران آمده است.

علیزاده، یکی از برنامه های جهاد کشاورزی در چهارمحال و بختیاری را یکپارچه سازی اراضی برشمرد و گفت: چهارمحال و بختیاری از جمله استان های کشور است که بیشترین اراضی خرد را داراست و باید با برنامه ریزی صحیح در بخش های مختلف کشاورزی، زراعت، دامداری و شیلات برای یکپارچه سازی اراضی اقدام شود.

مدیرکل جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری هم در ادامه این نشست، اولویت جهاد کشاورزی را حل مشکلات و تقویت تعاونی‌های موجود اعلام کرد و گفت: در این راستا باید مشکلات بخش تشکل‌ها ریشه‌یابی و برای رفع آنها برنامه ریزی شود.

ذبیح اله غریب افزود: توسعه پایدار، اشتغال و افزایش صادرات باید در بخش کشاورزی مدنظر قرار گیرد و تنها راه رقابت‌پذیر کردن کشاورزی و تجاری و بازرگانی شدن در این بخش، یکپارچه‌سازی است.

وی، مالکیت فردی را یکی از مسائلی دانست که باید در بخش کشاورزی مورد توجه ویژه واقع شود.

عباس سیاح مدیرکل تعاون روستایی چهارمحال و بختیاری هم در این نشست، ضمن اشاره به مصوبات پیشین شورای ماده 17 در استان گفت: نظارت بر اجرای طرح‌ها و آبیاری تحت فشار به شرکت‌های تعاونی و تولیدی محول و مصوب شد که کلیه واگذاری‌ ها از طریق تشکل‌ها صورت گیرد که این موضوع گام مثبتی در تقویت این شوراست.

در ادامه، تعدادی از مدیران عامل شرکتهای تعاونی تولید و سهامی زراعی استان هم به بیان مسائل و مشکلات شرکتهای تعاونی حوزه فعالیت خود پرداخته و خواستار همکاری و مساعدت در مرتفع نمودن این مشکلات شدند.

شورای ماده 17 شرکتهای سهامی زراعی و تعاونی های تولید، در بهمن‌ماه سال 93، با هدف طرح، بررسی و رسیدگی به مشکلات تعاونی‌های تولید و سهامی زراعی، در استان چهارمحال و بختیاری تشکیل شده است. 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز