مدیرکل بیمه سلامت چهارمحال و بختیاری:

کارت الکترونیکی سلامت جایگزین دفترچه بیمه می‌شود

۱۳۹۵/۰۳/۰۵ - ۱۶:۲۷:۲۱
کد خبر: ۴۰۹۲۸۸
کارت الکترونیکی سلامت جایگزین دفترچه بیمه می‌شود
مدیرکل بیمه سلامت چهارمحال و بختیاری از جایگزینی کارت الکترونیکی سلامت به جای دفترچه‌های بیمه در استان خبر داد.

به گزارش برنا از شهرکرد؛صفر فرامرزی با بیان اینکه کارت الکترونیکی سلامت جایگزین دفترچه بیمه می‌شود اظهار داشت: دسترسی به سوابق بیمار، تمدید طولانی مدت کارت، مشخص بودن تعداد داروهای تجویز شده و کاهش هزینه‌های بیماران از مهم‌ترین مزایای صدور کارت‌های الکترونیک سلامت است.

وی افزود: در این کارت نباید پزشک در یک برگ نسخه بیشتر از 3 دارو و 2 آزمایش تجویز کند.

مدیرکل بیمه سلامت چهارمحال و بختیاری با اشاره به افراد تحت پوشش بیمه سلامت استان بیان کرد: در حال حاضر 950 هزار نفر تحت پوشش بیمه سلامت هستند و به صورت مستقیم از خدمات بیمه سلامت استفاده می‌کنند.

فرامرزی با بیان اینکه بیمه شدگان بیمه سلامت در استان هر ساله 2 درصد افزایش می‌یابند خاطر نشان کرد: در حال حاضر 70 درصد از جمعیت استان از خدمات بیمه سلامت استفاده می‌کنند، 15 درصد از جمعیت استان دارای هم‌پوشانی بیمه‌ای هستند.

وی هزینه‌های بیمه سلامت در سال گذشته را 112 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: سال 93 هزینه‌های بیمه سلامت 58 میلیارد تومان و سال گذشته هزینه پرداختی بیمه سلامت به 112 میلیارد تومان افزایش یافت که پیش‌بینی می‌شود در سال جاری این میزان به 180 میلیارد تومان افزایش یابد.

مدیرکل بیمه سلامت چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه بدهی بیمه سلامت استان در 6 ماهه دوم سال گذشته 95 میلیارد تومان بوده است تصریح کرد: هزینه‌های پرداخت شده در سال گذشته نسبت به سال 93 نزدیک به 536 درصد افزایش یافته.

فرامرزی با اشاره به پرداخت هزینه بیماران سرطانی در استان ادامه داد: 95 درصد هزینه‌ داروهای بیماران سرطانی توسط بیمه سلامت پرداخت می‌شود و خدمات بیماران سرطانی در استان تنها توسط مرکز شیمی درمانی پارسیان به بیماران ارائه می‌شود.

وی افزود: تاکنون در استان 502 مؤسسه با بیمه سلامت قرارداد بستند که از این تعداد 120 مرکز شبکه بهداشتی و درمانی و 382 داروخانه، بیمارستان و مرکز توان‌بخشی هستند.

مدیرکل بیمه سلامت چهارمحال و بختیاری بیان کرد: شهروندان می‌توانند برای جلوگیری از تخلفات با سامانه 3000231666 و یا با شماره‌ تلفن 32252844 تماس بگیرند.

فرامرزی با بیان اینکه بیمه سلامت به شکایات مردمی رسیدگی می‌کند گفت: مراجعه کنندگان می‌توانند شکایات خود را به صورت مکتوب به کلیه ادارات بیمه سلامت در شهرستان‌ها یا استان اعلام کنند تا بیمه سلامت به شکایات رسیدگی ‌کند و جوابیه شکایات به صورت مکتوب برای آن‌ها ارسال می‌شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز