مدیرکل منابع طبیعی:

اختصاص اراضی چهارمحال و بختیاری به کشت گیاهان دارویی

۱۳۹۵/۰۳/۰۹ - ۰۸:۲۵:۳۸
کد خبر: ۴۱۰۴۳۸
اختصاص اراضی چهارمحال و بختیاری به کشت گیاهان دارویی
مدیرکل منابع طبیعی استان چهارمحال و بختیاری گفت: امسال 20 هزار هکتار از اراضی استان به کشت گیاهان دارویی و جنگل‌کاری اقتصادی اختصاص می‌یابد.

به گزارش برنا از شهرکرد؛ علی محمدی‌مقدم در جلسه شورای هماهنگی توسعه کشت گیاهان دارویی اظهار داشت: این طرح در راستای ساماندهی بهره‌برداران با حفظ منابع طبیعی اجرا می‌شود.

وی افزود: 20هزار هکتار از اراضی استان با اعتبار بالغ‌بر 6 میلیارد تومان به کشت گیاهان دارویی و جنگل‌کاری اقتصادی اختصاص می‌یابد.

مدیرکل منابع طبیعی استان چهارمحال و بختیاری بیان کرد: از مجموع 6 میلیارد تومان اعتبار این طرح 4 میلیارد تومان از طریق تسهیلات با 22 درصد سود که 17 درصد از سوی دولت و 5 درصد نیز از سوی بهره‌بردار و 2 میلیارد تومان نیز از اعتبارات ملی سازمان جنگل‌ها تأمین می‌شود.

محمدی‌مقدم بیان کرد: استان چهارمحال و بختیاری به عنوان منطقه پایلوت کشت گیاهان دارویی از سوی حمید پورمحمدی معاون سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور انتخاب شده است.

وی با بیان اینکه طرح کشت گیاهان دارویی یک پروژه قابل‌ توجیه در حوزه اقتصاد مقاومتی با توجه به کمبود آب است خاطرنشان کرد: الگوی کشت گیاهان دارویی می‌تواند به سایر مناطق و استان‌های زاگرسی تعمیم داده شود.

مدیرکل منابع طبیعی استان چهارمحال و بختیاری افزود: سال گذشته هزار هکتار از اراضی استان در قالب طرح حفاظت مشارکتی و ماده 3 قانون حفاظت و بهره‌برداری به بهره‌برداران عرصه‌های ملی اختصاص یافت.

 

نظر شما