وزیر بهداشت اعلام کرد

نیاز دو هزار میلیاردی ریال برای اجرای طرح حمایتی خدمات دندانپزشکی

۱۳۹۵/۰۳/۱۴ - ۱۳:۵۷:۰۲
کد خبر: ۴۱۲۷۹۰
نیاز دو هزار میلیاردی ریال برای اجرای طرح حمایتی خدمات دندانپزشکی
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: برای اجرای طرح حمایتی و ارائه خدمات دندانپزشکی به دو هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

به گزارش برنا از شهرکرد؛ سید حسن قاضی زاده هاشمی عصر پنجشنبه در سفر به شهرکرد در جمع رسانه های استان چهارمحال وبختیاری افزود: با توجه به مشکلات اقتصادی دولت و همچنین کاهش قیمت نفت اجرای این طرح مستلزم تامین اعتبار از سوی دولت است.

وی گفت: هم اکنون خدمات دندانپزشکی در بخش دولتی زیر 10درصد ارائه می شود و این در حالی است که خدمات پزشکی دولتی بالای 80 درصد است.

وی، کم بودن میزان ارائه خدمات دولتی به حوزه دندانپزشکی رقابت بین بخش خصوصی و دولتی کم شده و این امر نارضایتی مردم را به دنبال دارد.

قاضی زاده هاشمی ،به برنامه ریزی برای اجرای طرح جامع حمایتی بخش دولتی در حوزه دندانپزشکی در ادامه طرح تحول سلامت اشاره کردوگفت: برای اجرای این بسته حمایتی قول مشروط نیر داده شد که در صورت تامین اعتبار مورد نیاز در حوزه دندانپزشکی در قالب بیمه ها کمک جدی در این حوزه انجام شود .

وی به تغییر پیدا نکردن تعرفه های پزشکی در سالجاری اشاره کرد وگفت: در سال اقتصاد مقاومتی پولی که مردم از جیب مردم برای درمان پرداخت می شود نسبت به سال قبل هیچ تغییر نخواهد داشت و بستری روستاییان در بیمارستان های دولتی سه درصد و افراد حاشیه شهر و شهر ها نیز شش درصد پرداخت هزینه دارند.

وی در خصوص افزایش قیمت دارو نیز گفت: امسال قیمت داروهای خارجی افزایشی نخواهد داشت و داروهای داخلی طبق مصوبه هیات وزیران حداکثر 10 درصد افزایش پیدا می کند.

قاضی زاده هاشمی افزود: این افزایش قیمت ها در نیمه دوم سال اتفاق می افتد و ادامه دادن طرح تحول سلامت با جدیت در اولویت برنامه های دولت است و حمایت های دولت نیز در بخش سلامت بیماران امسال نیز به جدیت ادامه دارد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: استان چهارمحال وبختیاری از نظر آب و هوا و منابع طبیعی استان غنی است اما از نظر ارائه خدمات بهداشتی و همچنین فضاهای بهداشتی استان ضعیف است.

قاضی زاده هاشمی با اشاره به کادر و تیم پزشکی خوب و همچنین رفع کمبود پزشکان عمومی در شهرستان های استان افزود: ساخت و احداث بیمارستان های جدید با کمک خیران و بخش خصوصی و همکاری استانداری و نمانیدگان در استان ضروری است.

وی به تکمیل طرح های نیمه تمام بیمارستان در استان تاکید کرد وگفت: با توجه به خدمات و طرح های جدیدی که در استان آغاز شده اما هنوز در کمبود فضای درمانی و همچنین فرسوده بودن فضاهای بهداشتی و درمانی مشهود است.

به گزارش برنا، وزیر بهداشت،‌ درمان و آموزش پزشکی در سفر به چهارمحال و بختیاری سه طرح را افتتاح کرد و در مجمع خیرین سلامت استان و کارگروه سلامت استان نیز شرکت کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز