با حضور معاون باغبانی وزیر جهادکشاورزی:

بررسی طرح توسعه باغات و گیاهان دارویی چهارمحال و بختیاری

۱۳۹۵/۰۳/۱۴ - ۱۴:۱۳:۵۵
کد خبر: ۴۱۲۷۹۵
بررسی طرح توسعه باغات و گیاهان دارویی چهارمحال و بختیاری
طرح توسعه باغات و گیاهان دارویی استان چهارمحال و بختیاری، با حضور معاون امور باغبانی وزیر جهادکشاورزی بررسی شد.

به گزارش برنا از شهرکرد؛ طرح توسعه باغات و گیاهان دارویی استان چهارمحال و بختیاری، در نشست مشترک مدیران ستادی و استانی سازمان امور عشایر ایران در شهرکرد بررسی شد.

معاون وزیر جهادکشاورزی در امور باغبانی، در این نشست، با بیان لزوم توجه به پهنه بندی و تناسب اراضی در طرح توسعه باغات علاوه بر شرایط آب و هوایی و نوع خاک، گفت: اجرای این طرح بدون در نظر گیری پهنه بندی و تناسب اراضی با مشکل جدی مواجه خواهد شد.

محمدعلی طهماسبی، با اشاره به این که برندها و نشانه های جغرافیایی سرمایه های اصلی استان هستند، افزود: مرکز تحقیقات باید با شناسایی گونه های مختص استان، برای این گونه ها برند و نشانه جغرافیایی دریافت کند.

وی، بررسی آفات و بیماری ها، برنامه ریزی در جهت پایداری طرح ها، در نظر گرفتن کمربند ایمنی و افزایش بهره وری را از برنامه های ضروری در اجرای طرح توسعه باغات و گیاهان دارویی برشمرد.

مدیرکل جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری هم با اشاره به آغاز شناسایی و استعدادیابی در شهرستانهای استان جهت توسعه ۵ هزار هکتاری باغات و گیاهان دارویی گفت: شرایط آب و هوایی، نوع خاک و توجه به مسائل اجتماعی و اجرای طرح ها توسط افراد توانمند، از نکات مهم در اجرای این طرح است.

ذبیح الله غریب ادامه داد: جهت گیری های بخش باغبانی استان اولویت دادن به تکمیل و فعال سازی طرح های نیمه تمام و طرح هایی است که به علت عدم سرمایه در گردش و یا مشکلات مالی متوقف شده اند.

نشست مشترک مدیران ستادی و استانی سازمان امور عشایر ایران، به مدت 3 روز در شهرکرد در حال برگزاری است و کارگاه آموزشی تولید، عرضه و بسته بندی گیاهان دارویی از برنامه های این گردهمایی می باشد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز