رشد ۱۶۲ درصدی چاپ کتاب در چهارمحال و بختیاری

۱۳۹۵/۰۳/۱۴ - ۱۴:۲۹:۳۹
کد خبر: ۴۱۲۸۰۲
رشد ۱۶۲ درصدی چاپ کتاب در چهارمحال و بختیاری
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری از رشد 162 درصدی چاپ کتاب در این استان طی یک سال اخیر خبر داد.

به گزارش برنا از شهرکرد؛ جواد کارگران در آیین رونمایی از هشت عنوان در برنامه ای تحت عنوان شمیم فرهنگ در بروجن افزود: سال گذشته 65 کتاب از سوی ناشران در استان چاپ شده این در حالی بود که شاخص تعریف شده استاندارد چاپ کتاب برای استان 40 عنوان کتاب هدفگذاری شده بود.

وی ادامه داد: این تعداد کتاب با موضوعات دین، مذهب، تاریخ، علوم اجتماعی، علوم سیاسی و روان شناسی چاپ شده است.

کارگران از اعطای یک میلیارد و 100 میلیون ریال کمک به حوزه چاپ و نشر کتاب در استان خبر داد و گفت: همچنین در سال گذشته 50 هزار جلد کتاب به مراکز فرهنگی و ادارات استان اهدا شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری با اشاره به فعالیت 47 ناشر در استان، تصریح کرد: در سال گذشته چهار ناشر جدید مجوز فعالیت دریافت کرده است.

کارگران با اشاره به فعالیتهای انجام گرفته در حوزه ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در استان، افزود: این اقدامات سبب شد تا در سال گذشته شهرکرد به عنوان نامزد پایتخت کتاب کشور و جزو سه شهر برتر کتاب از سوی یونسکو معرفی شود.

وی در ادامه از شهر بروجن با عنوان شهر فرهنگ و هنر یاد کرد و گفت: شاخص بودن این شهرستان در حوزه فرهنگ و هنر مسوولیت متولیان امر را دوچندان کرده چراکه باید با فراهم کردن بسترهای لازم زمینه شکوفایی استعدادهای فرهنگی این شهرستان را فراهم کنند.

کارگران همچنین با گرامی داشت ارتحال ملکوتی امام خمینی(ره) خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی امروز به الگوی بزرگی برای کشورهای آزادیخواه جهان تبدیل شده و این امر مرهون اندیشه ها و افکار والای امام خمینی(ره) است.

به گزارش برنا، در این برنامه از هشت کتاب با عنوانهای بابک قهرمان، ایران باستان کورش کبیر، فرشته ای به نام باران، ریاضی عمومی، دلواپسی های یک روح تب دار، دنیا عوض شده، قاب خالی انتظار و سیب های خجالتی ولی.. با حضور نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی، فرماندار شهرستان بروجن و جمعی از هنرمندان و مردم این شهرستان رونمایی شد.

شهرستان بروجن در 60کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری قرار دارد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز