مدیرکل منابع طبیعی چهارمحال و بختیاری:

۵۰۰ تن گیاه دارویی برداشت می‌شود

۱۳۹۵/۰۳/۱۶ - ۱۸:۲۳:۵۸
کد خبر: ۴۱۳۵۳۲
۵۰۰ تن گیاه دارویی برداشت می‌شود
مدیرکل منابع طبیعی چهارمحال و بختیاری گفت: با اجرای طرح جایگزینی کشت ۵۰۰ تن گیاه دارویی در استان چهارمحال و بختیاری برداشت می‌شود.

به گزارش برنا از شهرکرد؛ علی محمدی‌مقدم با اشاره به اجرای طرح جایگزین کشت در استان اظهار داشت: با اجرای این طرح پیش‌بینی می‌شود 500 تن گیاه دارویی در استان گیاهان دارویی برداشت می‌شود.

وی افزود: اجرای طرح جایگزین کشت در استان زمینه 2 میلیارد و 500 تومان درآمد را برای 500 کشاورزان فراهم کرده است.

مدیرکل منابع طبیعی چهارمحال و بختیاری با اشاره به ایجاد اشتغال در راستای اجرای این طرح در استان بیان کرد: اجرای طرح جایگزینی زمینه اشتغالزایی 2هزار نفر را در استان فراهم کرده است.

محمدی‌مقدم با اشاره به اجرای طرح کشت گیاهان دارویی به صورت پایلوت در استان خاطرنشان کرد: طرح پایلوت کشت گیاهان دارویی در تمام شهرستان‌های استان اجرا شد که اجرای این طرح زمینه کشت گیاهان دارویی و اشتغال را در استان افزایش می‌دهد.

وی کشت گیاهان دارویی در استان را زمینه ایجاد تحول اقتصادی دانست و گفت: گیاهان دارویی منطقه زاگرس در 47 هکتار از زمین‌های کشاورزی استان انجام می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی چهارمحال و بختیاری با اشاره به گونه‌های متنوع گیاهی در استان تصریح کرد: گونه‌های گیاهی بادام، بلوط، بنه، زالزالک، زبان گنجشک، شیرخشت و گون در کوه‌های زاگرس زیاد می‌باشد، از مجموه 1400 گونه‌ گیاهی 390 نوع گیاهان دارویی هستند که 70 نوع آن انحصاری استان است.

محمدی مقدم ادامه داد: برداشت بی‌رویه گیاهان دارویی انقراض آن‌ها را افزایش می‌دهد بنابراین برای تهیه سند توسعه تولید گیاهان دارویی در استان باید اقدامات استانی به خوبی تعریف شود.

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز