مدیرکل امور عشایر چهارمحال و بختیاری:

احداث بیش از ۳۰۰۰ متر کانال کشاورزی

۱۳۹۵/۰۳/۲۱ - ۱۴:۲۱:۴۹
کد خبر: ۴۱۵۴۵۵
احداث بیش از ۳۰۰۰ متر کانال کشاورزی
مدیرکل امور عشایر چهارمحال و بختیاری با اشاره به احداث و تکمیل پمپاژ آب کشاورزی گفت: در طول دو سال گذشته بیش از 3000 متر کانال کشاورزی برای عشایر این استان احداث شده است.

به گزارش برنا از شهرکرد؛ یحیی حسین‌پور ، با بیان اینکه احداث و تکمیل 6 طرح پمپاژ آب کشاورزی برای عشایر زمینه اشتغال 720 نفر از عشایر این استان را مهیا کرده است، اظهار کرد: در طول دو سال اخیر سه هزار و 700 متر کانال کشاورزی برای عشایر این استان احداث شده است.

مدیرکل امور عشایر چهارمحال و بختیاری با اشاره به عملکرد دو ساله این دستگاه اجرایی تصریح کرد: احداث هشت مورد سد و پمپاژ در راستای ایجاد اشتغال و افزایش سطح معیشت و درآمد عشایر اجرا شد و توزیع کپسول گاز مایع و نفت سفید و همچنین ارزاق‌رسانی به فروشگاه‌های ییلاق و قشلاق به میزان 15 هزار و 911 تن از اقدامات رضایت‌بخش امور عشایر چهارمحال و بختیاری بوده است.

وی از تهیه و توزیع سه هزار و 411 تن علوفه دامی در بین عشایر این استان خبر داد و اضافه کرد: احداث 61 مورد منبع ذخیره آب از دیگر اقدامات مهم این دستگاه اجرایی بوده است.

حسین‌پور به احداث 11 جاده عشایری در 50 کیلومتر اشاره و خاطرنشان کرد: اجرای خط انتقال آب شرب برای عشایر به طول 13 هزار متر از فعالیت‌های اجرایی امور عشایر این استان است.

 وی تخصیص اعتبار 20 میلیارد ریالی به سه پروژه عمرانی برای عشایر از سوی بنیاد برکت را اقدامی شایسته برشمرد و ادامه داد: 100 درصد این اعتبار تخصیص داده شده و تاکنون دو پروژه از این تعداد پروژه افتتاح شده است.

مدیرکل امور عشایر چهارمحال و بختیاری تشریح کرد: تأمین آب شرب عشایری به میزان 370 میلیون لیتر اجرا شد و یک هزار و 221 کیلومتر از ایل‌راه عشایری در مسیر کوچ عشایر مرمت و بازگشایی شد.

وی با اشاره به مزایای استفاده از انرژی‌های نو و تجدیدپذیر تأکید کرد: استفاده از انرژی‌های نو در دستور کار امور عشایر قرار دارد و کشت گیاهان دارویی عشایری به صورت پایلوت در شهرستان کوهرنگ برای عشایر اجرا و نتایج بسیار خوبی داشت.

حسین‌پور اظهار داشت: تولید و برندسازی گوشت ارگانیک در چهارمحال و بختیاری با توجه به ظرفیت‌های طبیعی بسیار مناسب این استان یکی از اقدامات مهم است که به منظور بهره‌مندی از این مواهب الهی در راستای اقتصاد مقاومتی تولید گوشت سالم، طبیعی و ارگانیک در سه پروسه زمانی پیگیری و اجرا خواهد شد.

وی از اعطا تسهیلات به عشایر خبر داد و بیان کرد: اعتبارات امور عشایر این استان در سال 91، 11 میلیارد و 746 میلیون ریال بوده است که با همکاری بنیاد برکت این میزان به 65 میلیارد و 19 میلیون ریال رسیده است که این رقم رشد قابل توجهی را نشان می‌دهد.

مدیرکل امور عشایر چهارمحال و بختیاری یادآور شد: تب برفکی بیماری مشترک بین انسان و دام نیست و اشاعه این موضوع سبب عدم خرید محصولات دامی عشایر شده که ضربه سختی به معیشت و اقتصاد این قشر وارد کرده است.

وی از انعقاد تفاهم‌نامه با هشت دستگاه اجرایی خبر داد و ادامه داد: این تفاهم‌نامه‌ها در راستای خدمت‌رسانی بهتر به عشایر منعقد شده و آموزش یکی از اقدامات مهم برای عشایر است که این اداره کل به انجام آن اهتمام ویژه‌ای دارد.

این مسؤول بیان داشت: برگزاری شورای عشایری، بهداشتی کردن محل اسکان موقت و چادرهای عشایری و بهسازی چشمه‌‌های آب از دیگر اقدامات امور عشایر چهارمحال و بختیاری است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز