مدیرکل کتابخانه‌های چهارمحال و بختیاری:

اختصاص ۱۵ درصد اعتبارات کتابخانه‌ها به خرید کتاب

۱۳۹۵/۰۳/۲۳ - ۰۸:۲۲:۵۱
کد خبر: ۴۱۶۰۹۵
اختصاص ۱۵  درصد اعتبارات کتابخانه‌ها به خرید کتاب
مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری گفت: امسال در نظر داریم ۱۵ درصد اعتبارت استانی را براساس نیاز کاربر و لذت‌بخش بودن منبع به خرید کتاب اختصاص دهیم.

به گزارش برنا از شهرکرد؛ فرهاد خلیل‌مقدم در انجمن کتابخانه‌های عمومی استان اظهار داشت: سال گذشته 50 نشست کتابخوان شهرستانی و 4 نشست استانی در استان برگزار شد که امیدواریم بتوانیم امسال نشست کتابخانه‌ای را نیز عملیاتی کنیم.

وی با اشاره به افزوده شدن 800 متر مربع به فضای کتابخانه‌ای روستایی در استان، افزود: طرح توسعه کتابخانه‌های عمومی شهری و روستایی یکی از برنامه‌های این نهاد در سال گذشته بود که در همین راستا توانستیم تعداد شهرهای فاقد کتابخانه استان را از 10 به 8 شهر کاهش دهیم.

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه کتابخانه‌های عمومی استان به تحهیزات خوب و به ‌روز مجهز شده‌اند، خاطرنشان کرد: سال گذشته یک میلیارد و 200 میلیون تومان، کتاب برای کتابخانه‌های استان خریداری شد.

خلیل‌مقدم با اشاره به بازسازی و شاداب‌سازی فضای کتابخانه‌های مرکزی شهرستان‌های استان، بیان کرد: امسال به ازای 3 کتابخانه که در استان شاداب‌سازی شوند، یک کتابخانه افتتاح می‌کنیم.

وی مجموع کتب موجود در کتابخانه‌های استان را بیش از 759 هزار جلد عنوان و تصریح کرد: امسال در نظر داریم 15 درصد اعتبارت استانی را براساس نیاز کاربر و لذت‌بخش بودن منبع به خرید کتاب اختصاص دهیم که در این صورت تعداد کتب کتابخانه‌های استان به بیش از 766 هزار جلد افزایش می‌یابد.

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه 10 درصد کتابخانه‌های استان امسال به وای‌فای رایگان مجهز می‌شود، یادآور شد: امیدواریم امسال در راستای ترویج و تقویت فرهنگ کتابخوانی بین مردم و افزایش تعداد اعضای کتابخانه‌های عمومی، 2 هزار و 330 عنوان برنامه فرهنگی در استان برگزار کنیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز