رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی چهارمحال و بختیاری خبر داد :

فعال شدن دبیرخانه طرح حفاظت و توسعه پایدار کوهستان زاگرس مرکزی

۱۳۹۵/۰۳/۲۴ - ۰۷:۱۸:۱۳
کد خبر: ۴۱۶۵۲۷
فعال شدن دبیرخانه طرح حفاظت و توسعه پایدار کوهستان زاگرس مرکزی
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی چهارمحال و بختیاری از تشکیل و آغاز به کار دبیرخانه طرح حفاظت و توسعه پایدار کوهستان زاگرس مرکزی در این استان خبرداد.

به گزارش برنا از شهرکرد؛ حبیب الله وفایی، اظهار داشت: فعال سازی دبیرخانه طرح حفاظت و توسعه پایدار کوهستان زاگرس مرکزی در شورای برنامه ریزی و توسعه استان به تصویب رسیده است.

وی تأکید کرد: طرح حفاظت و توسعه پایدار کوهستان زاگرس مرکزی با مشارکت تمامی ذی نفعان در سطوح ملی بین استان های چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، اصفهان و فارس صورت می گیرد.

وفایی افزود: براساس تصویب اعضای شورای برنامه ریزی و توسعه چهارمحال و بختیاری، دبیرخانه طرح حفاظت و توسعه پایدار کوهستان زاگرس مرکزی در سازمان مدیریت وبرنامه ریزی چهارمحال وبختیاری مستقر می شود.

وی تصریح کرد: دبیرخانه اجرایی استانی طرح حفاظت و توسعه پایدار کوهستان زاگرس مرکزی متناظر با دبیرخانه اجرایی ملی در دفتر توسعه پایدار حفاظت محیط زیست فعالیت می کند.

گفتنی است؛ طرح حفاظت از تنوع زیستی زاگرس مرکزی، با هدف حفاظت از محدوده دو و نیم میلیون هکتاری زاگرس مرکزی از طریق هم سو کردن حفاظت از تنوع زیستی و بهره برداری پایدار، با فعالیت های بخش های کشاورزی، جنگلداری، مراتع، آب و گردشگری اجرا می شود.

این طرح از طریق ارتقاء ظرفیت لازم در سطوح فردی، سازمانی و سیستمی سازمان های داخلی، از روش های مبتکرانه برای حفاظت از تنوع زیستی و بهبود معیشت مردم و در نهایت توسعه اقتصادی پایدار منطقه حمایت می کند.

زاگرس مرکزی به بخش هایی از استان اصفهان، فارس، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد اطلاق می شود که از شمال غربی کشور تا جنوب شرقی کشیده شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز