مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی :

نیاز به اعتبار ۱۰۰میلیارد ریالی جهت احیاء هر هکتار بافت فرسوده در شهرکرد

۱۳۹۵/۰۳/۲۴ - ۰۷:۳۵:۰۷
کد خبر: ۴۱۶۵۴۲
نیاز به اعتبار ۱۰۰میلیارد ریالی جهت  احیاء هر هکتار بافت فرسوده در شهرکرد
مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری شهرکرد گفت: احیا و بازسازی هر هکتار بافت فرسوده شهری در مرکز استان 100میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

به گزارش برنا از شهرکرد؛ اکبر شاهوردی افزود:محدوده بافت فرسوده شهرکرد بیش از 86 هکتار مساحت دارد که از شمال به خیابان سعدی و از جنوب منتهی به خواجه نصیر میدان فردوسی و خیابان ملت از شرق به خیابان حافظ و از غرب به خیابان فردوسی و بوعلی سینا در 7 پانل است.

وی، با بیان اینکه این سازمان از سال 81 در استان فعال شده است اظهار داشت: طرح بافت فرسوده شهری در مرکز استان در سال های 84 و 91 تهیه شده است.

وی، بازسازی قسمتهایی از جمله بازار بزرگ میلاد، مجموعه بزرگ 6/3 هکتاری میدان امامزادگان دو معصوم (س)، پارکینگ یزدان و معابر و شوارع حیاتی شهر دراین محدوده را از برنامه ای احیای بافت فرسوه در این مدت عنوان کرد.

وی گفت: این طرح ها با مساحتی بیش از شش هکتار و هزینه ای بیش از 500میلیارد ریال نوسازی و ساماندهی شده است .

مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری شهرکرد در ادامه به صدور مجوزساخت و ساز در بافت فرسوده توسط شهرداری شهرکرد و همچنین حضور شرکتهای زیر مجموعه وزارت راه و شهرسازی در خصوص احیای بافت اشاره کرد و افزود: برای اجرای برنامه های این سازمان امسال بیش از 120میلیارد ریال از اعتبارات درونی سازمان و شهرداری شهرکرد پیش بینی شده است.

گفتنی است، بافت های فرسوده شهری به دلیل مغایرت با ضوابط شهرسازی مدرن، نفوذناپذیری، قدیمی و مستهلک بودن، تهدید برای شهروندان است که خلاءهای قانونی برای مقابله با این تهدیدها و فقدان همگرایی دستگاه های ذیربط حل این مسئله را با مشکل روبرو کرده است.

تراکم ساختمانی بالا، مشکلات بهداشتی، دسترسی نداشتن به درون بافت، ناامنی در برابر زلزله، آسیب پذیری و معضلات اجتماعی از مشکلات بافت های فرسوده است که اقدام مداخله ای از جمله بهسازی، نوسازی و بازسازی این بافت ها برای رفع معضلات آن را ضروری می کند.

18 شهر در چهارمحال و بختیاری دارای بافت فرسوده است که دو هزار هکتار از بافت شهری استان نیاز به بازسازی و نوسازی دارد.

نظر شما