۲۳۵ زندانی جرائم غیرعمد در زندان های استان چهارمحال و بختیاری

۱۳۹۵/۰۳/۲۴ - ۰۷:۳۷:۱۴
کد خبر: ۴۱۶۵۴۳
۲۳۵ زندانی جرائم غیرعمد در زندان های استان چهارمحال و بختیاری
مدیرکل زندان واقدامات تامینی چهارمحال وبختیاری گفت: 235زندانی جرائم غیرعمد در زندانهای بروجن، لردگان و شهرکرد با بیش از 172میلیارد و 604میلیون ریال بدهی مالی، هفت هزار و 672عدد سکه 100متقال طلا تحمل حبس می کنند.

به گزارش برنا از شهرکرد؛ سید عبدالرحمن توفیقیان با اشاره به اینکه زندانیان جرائم غیرعمد افرادی هستند که به دلیل بدهی و جرائم غیرعمد هم ردیف با سارقان و کلاهبرداران حرفه ای در زندان های استان به سر می بردند، افزود:آزادی این زندانیان نیازمند کمک خیران و مسوولان است.

توفیقان گفت:هم اکنون بیشترین میزان بدهی زندانیان جرائم غیرعمد استان مربوط به بدهی مالی است که امید است با برگزای جلسات با شاکیان توسط مددکاران زندان و ستاد دیه امکان جلب حداکثر گذشت و سخاوت آنها فراهم شود.

به گفته وی،هم اکنون 132زندانی جرائم مالی با بدهی بیش از 110میلیارد و 485میلیون ریال در زندان های استان تحمل حبس می کنند.

وی ،با تاکید بر ضرورت کمک به آزادی زندانیان جرائم غیرعمد افزود: با آزادی این زندانیان، اولیاء دم و طلبکارانی که در تلفات و حوادث کار و حوادث غیرعمد آسیب دیده اند به حق خود می رسند و به برکت رضایت خانواده های اولیاء دم زندانیان نیز آزاد شوند و در کنار خانوادهای خود به سر می بردند.

مدیرکل زندان ها و اقدامات تامینی استان افزود:هم اکنون 19 زندانی با بدهی بیش از 21میلیارد و 686میلیون ریال بدلیل ناتوانی در پرداخت دیه در زندان به سر می برند که چشم انتظار کمک خیران برای رهایی از زندان هستند.

توفیقیان اظهار داشت: 84زندانی نیز بدلیل عدم توانایی در پرداخت مهریه و نفقه در زندان های شهرکرد و بروجن به سر می برند و نیازمند کمک بیش از40میلیارد و 431میلیون ریال کمک هستند.

وی گفت: این زندانیان علاوه بر بدهی نقدی هفت هزار و 672عدد سکه و 100مثقال طلا بابت مهریه بدهکارند.

توفیقیان،برگزاری جلسات آموزشی و پیشگیری از ورود ناخواسته افراد به زندان با دستگاه های مربوطه و فرهنگ سازی برای ارتقاء سطح آگاهی افراد جامعه با برخی از مسائل مرتبط با تصادفات ، نفقه، مهریه و چک با هدف کاهش آسیب های فردی و ناهنجاری های اجتماعی را از مهمترین برنامه های در دست اجرا این اداره کل برشمرد.

مدیرعامل ستاد دیه چهارمحال وبختیازی نیزگفت: همزمان با ماه مبارک رمضان هشت جشن گلریزان در شهرستان های استان برگزار می شود.

سید محمد زمانیان افزود: سال گذشته ستاد دیه استان زمینه آزادی 116نفراز زندانیان جرائم غیرعمد در زندان های استان را فراهم کرد.

وی ،به فعالیت ستاد دیه و همچنین شورای حل اختلاف برای جلب رضایت خانواده شاکیان خبر داد و گفت: از ابتدای فعالیت این ستاد در استان از سال 77 تاکنون یکهزار و985زندانی جرائم غیرعمد از زندان آزاد شده اند.

زمانیان اظهار داشت: سال گذشته 116زندانی بودند که از این تعداد دو زندانی زن و مابقی مرد بودند.

به گفته وی، 22زندانی جرائم غیرعمد نیز از ابتدای سالجاری تاکنون آزاد شدند.

وی گفت: بدهی مددجویان واجدالشرایط از محل کمک ستاد دیه کشور، ستاد دیه استان واخذ وام از بانک های عامل و در مورد تصادفات نیز بیشتر از طریق صندوق تأمین خسارتهای بدنی کشور پرداخت می شود.

به گزارش برنا، همه ساله همزمان با ماه مبارک رمضان و همچنین سال جدید جشن های گلریزان به منظور آزاد سازی زندانیان جرائم غیرعمد در استان از سوی ستاد دیه و زندان ها و اقدامات تامینی استان برگزار می شود.

نظر شما