مدیر باغبانی جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری:

بارور شدن ۳۰ هزار هکتار از باغات استان

۱۳۹۵/۰۳/۲۴ - ۰۷:۵۳:۱۷
کد خبر: ۴۱۶۵۵۲
بارور شدن ۳۰ هزار هکتار از باغات  استان
مدیر امور باغبانی جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: استان در حال حاضر دارای ۴۰ هزار و ۸۹۰ هکتار باغ می‌باشد که ۳۰ هزار و ۷۰۴ هکتار این باغات بارور هستند.

به گزارش برنا از شهرکرد؛ طاهر نوربخش در جمع خبرنگاران ، باغات استان را 40 هزار هکتار اعلام و اظهارداشت: استان در حال حاضر دارای 40 هزار و 890 هکتار باغ شامل 30  هزار و 704 هکتار باغ بارور و 10 هزار و 185 هکتار نهال و درختان غیر بارور است.

وی با بیان اینکه برداشت گیلاس در استان آغاز شده است، افزود: برداشت گیلاس از باغات استان از خردادماه آغاز و تا پایان تیرماه ادامه دارد، محصول بیش از 10 درصد باغات استان تاکنون برداشت شده است.

مدیر امور باغبانی جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه برداشت گیلاس در استان 3 درصد افزایش یافته است، بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود امسال 180 تن گیلاس از باغات استان برداشت شود.

نوربخش خاطرنشان کرد: سطح زیر کشت گیلاس بارور در استان 90 هکتار و سطح زیر کشت نهال گیلاس 80 تن است که در مجموع سطح زیر کشت گیلاس در استان 170 هکتار می‌باشد.

وی با بیان اینکه میزان برداشت گیلاس از هر هکتار ‌هزار و 750 کیلوگرم می‌باشد، گفت: برای هر هکتار از باغات گیلاس 6 هزار و 500 متر مکعب آب مصرف می‌شود.

مدیر امور باغبانی جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه گیلاس تک‌دانه سیاه، تک‌دانه زرد و سفید کرج در استان برداشت تصریح کرد: 80 درصد محصول تولید شده در استان مصرف و 20 درصد آن به استان‌های همجوار صادر می‌شود.

نوربخش با اشاره به برداشت 3 هزار و 700 تن زردآلو از باغات استان ادامه داد: امسال به دلیل سرما‌زدگی باغ‌های زردآلو برداشت محصول در استان 40 درصد کاهش یافته است.

مدیر امور باغبانی جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری خاطر نشان کرد: زردآلو برداشت شده علاوه‌بر تأمین نیاز بازار استان به استان‌های خوزستان، اصفهان، فارس و تهران صادر می‌شود..

وی افزود: برداشت محصول زردآلو از اواسط خردادماه شروع می‌شود و تا پایان مردادماه ادامه دارد.

مدیر امور باغبانی جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: در استان سطح زیر کشت باغات زردآلو 715 هکتار است که از این میزان 498 هکتار آن بارور هستند.

نوربخش بیان کرد: شکرپاره، ملایری، طلایی، جعفری،تخم گردی،کتانی، شاهرودی، آصفی و محلی از مهم‌ترین نوع زردآلو کشت شده در استان است، از هر هکتار باغات زردآلو 5 تن محصول برداشت می‌شود.

وی گفت: کشت زردآلو در هر هکتار 10 هزار مترمکعب آب مصرف می‌شود که آبیاری در باغات زردآلو به صورت قطره‌ای انجام می‌شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز