استاندار :

اجرایی شدن ۷۵۰پروژه در دولت یازدهم در چهارمحال و بختیاری

۱۳۹۵/۰۳/۲۷ - ۱۰:۲۳:۲۲
کد خبر: ۴۱۸۲۵۷
اجرایی شدن  ۷۵۰پروژه در دولت یازدهم در چهارمحال و بختیاری
استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: در طول سه سال دولت تدبیر و امید در این استان 750 پروژه همزمان با فعالیت دولت یازدهم یا بهره برداری شد و یا کلنگ آن به زمین زده شده است.

به گزارش برنا از شهرکرد؛ قاسم سلیمانی در نشست هم اندیشی و ضیافت افطار اعضای شورای اداری چهارمحال و بختیاری با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد اظهار داشت: برای اجرای این پروژه ها 14 هزار میلیارد ریال هزینه شده که باعث تقویت زیرساختهای عمرانی شده است.

وی تاکید کرد: در این مدت چهار هزار میلیارد ریال تسهیلات و کمک های بلاعوض از محل مواد 10 و 12 برای پروژه های چهارمحال و بختیاری جذب شده است.

سلیمانی دشتکی افزود: سال گذشته برای ایجاد اشتغال جوانان 13 هزار و 620 فقره تسهیلات بانکی به ارزش 450 میلیارد ریال، 33 میلیارد ریال کمک های خیری، 30 میلیارد ریال از محل کمک های بهزیستی و 18 میلیارد ریال از اعتبارات کمیته امداد امام خمینی (ره) چهارمحال و بختیاری پرداخت شد.

وی تصریح کرد: در دولت یازدهم دو هزار و 100 واحد مسکن برای مددجویان زیرپوشش نهادهای حمایتی ساخته و زیرساخت های هفت هزار و 250 واحد مسکونی آماده شده و دو هزار و 700 واحد مسکونی نیز تا پایان سال آینده ساخته می شود.

رئیس شورای اداری چهارمحال و بختیاری بیان داشت: در این مدت زمین های کشاورزی مجهز به سیستم آبیاری نوین استان به 50 هزار هکتار رسید.

وی اضافه کرد:طبق پیگیری های انجام شده تا دو ماه دیگر بیمارستان های چلگرد، بروجن و مالخلیفه بهره برداری و طرح توسعه ای بیمارستان های لردگان و آیت الله کاشانی شهرکرد تا آخر امسال بهره برداری می شود.

سلیمانی دشتکی عنوان داشت: آسفالت 700 هزار متر مربع از معابر 54 روستا، اختصاص چهار هزار و 500 میلیارد ریال اعتبار و واگذاری 110 دستگاه ماشین آلات به شهرداری ها، اختصاص 930 میایارد ریال برای گازرسانی به 37 روستا و دو شهر، تکمیل 17 ورزشگاه، پرداخت 940 میلیارد ریال برای اجرای طرح های آبرسانی و اجرای 144 کیلومتر شبکه جمع آوری فاضلاب در 9 شهر و 125 کیلومتر شبکه آبرسانی چهارمحال و بختیاری با مشارکت مردم در دولت یازدهم انجام شده است.

وی اظهار کرد: واگذاری خدمات رسانی آب و فاضلاب 10 شهر به بخش خصوصی، احداث 150 کیلومتر بزرگراه، اجرای 600 کیلومتر روکش آسفالت، رفع 121 نقطه حادثه خیز، بازگشایی امتداد بلوار آیت الله کاشانی و عقب نشینی خیابان ملت شهرکرد، افتتاح مراکز دیجیتال صدا و سیما، افتتاح 136 دفتر پیشخوان خدمات دولت و آغاز عملیات اجرایی کمربندی شمالی شهرکرد از دیگر اقدامات دولت یازدهم در چهارمحال و بختیاری به شمار می رود.

استاندار چهارمحال و بختیاری ادامه داد: گشایش اعتباری و ارزی تسهیلات پتروشیمی لردگان، راه اندازی کارخانه حجاب، کمک به احداث زائرسرای مشهد، افتتاح فرهنگسرای بزرگ شهرکرد، برگزاری یادواره ها و کنگره ملی شهدا، کمک به حوزه علمیه بازفت، برنامه ریزی برای توسعه سالانه هفت هزار و 100 هکتار زمین دیم و شیبدار به منظور کشت گیاهان دارویی، گل محمدی و درختان مثمر کم آب بر نیز در دولت یازدهم محقق شد.

وی بیان کرد: در این مدت تعیین تکلیف 295 واحد صنعتی نیمه تمام، نیمه فعال و تعطیل مشخص و زمینه اجرای پروژه های بزرگ ملی در چهارمحال و بختیاری مانند طرح های انتقال آب بن _ بروجن، راه آهن اصفهان _ شهرکرد _ اهواز، جاده های ارتباطی و غیره به سرانجام رسید که باعث تحول همه جانبه در بخش های مختلف اقتصادی، اجتماعی و اشتغال می شود.

سلیمانی دشتکی یادآور شد: به زودی با شش هزار و 400 میلیارد ریال سرمایه گذاری زمینه اشتغال یک هزار و 500 نفر فراهم می شود.

وی عنوان کرد: تا پایان سال جاری نیز زمینه ایجاد 10 هزار شغل در بخش صنعت چهارمحال و بختیاری ایجاد فراهم می شود.

به گزارش برنا، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری،نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و مدیران و ائمه جمعه شهرهای مختلف استان نیز حضور داشتند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز