دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر استان :

چهارمحال و بختیاری دومین استان پاک کشور / تریاک ، بیشترین سهم در مصرف و کشفیات

۱۳۹۵/۰۳/۲۹ - ۱۵:۰۵:۵۲
کد خبر: ۴۱۹۲۲۶
چهارمحال و بختیاری دومین استان پاک کشور / تریاک ، بیشترین سهم در مصرف و کشفیات
دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر استان چهارمحال و بختیاری، چهارمحال و بختیاری را دومین استان پاک کشور معرفی کرد و گفت: هیچ فردی در جامعه از آسیب اعتیاد مصون نیست.

به گزارش برنا از شهرکرد؛ سید قدیر مرتضوی در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات استان، مقابله با عرضه مواد مخدر، درمان و حمایت‌های اجتماعی، مسائل حقوقی و قضایی، حوزه فرهنگی و پیشگیری و مشارکت‌های مردمی با استفاده از ظرفیت‌های سازمان‌های مردم نهاد را پنج حوزه فعالیت ستاد مبارزه با مواد مخدر عنوان کرد.

وی به ضرورت فرهنگ‌سازی در زمینه مصرف مواد مخدر و آثار سوء آن تاکید کرد و گفت: اعتیاد به عنوان یک آسیب اجتماعی جدی شناخته شده است.

مرتضوی با بیان اینکه نگاه به اعتیاد، نگاه آسیب اجتماعی است، یادآور شد: حوزه اعتیاد یکی از آسیب اجتماعی کشور است که بر دیگر آسیب‌های اجتماعی تاثیر می‌گذارد.

وی با اشاره به اینکه 880 هزار نفر از جمعیت استان افراد سالم و پاک‌اند، تصریح کرد: 13 هزار و 700 نفر در رده سنی  15 تا 64 سال در استان به این بیماری مبتلا هستند.

به گفته وی هم اکنون ، نرخ شیوع استفاده از مواد مخدر در استان 0.98 درصد است.

مرتضوی به ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد در امر مبارزه با مواد مخدر اشاره کرد و گفت: لازم است از این ظرفیت در راستای آگاه سازی جامعه هدف استفاده کرد.

وی افزود: در حال حاضر 53 مرکز درمان اعتیاد تحت نظارت علوم پزشکی و بهزیستی و سه مرکز تحت نظارت اداره زندان‌ها در حال فعالیت هستند که از این تعداد سه مرکز دولتی و مابقی خصوصی هستند.

دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر استان افزود: در سال گذشته تعداد 12 هزار نفر به مراکز ترک اعتیاد استان مراجعه کرده‌اند.

مرتضوی  را دومین استان پاک کشور دانست و تاکید کرد: هیچ فردی در جامعه از آسیب اعتیاد مصون نیست.

وی با بیان اینکه نرخ شیوع اعتیاد در جوامع کارگری بیشتر از دیگر جوامع است، گفت: لازم است با آگاه‌سازی و توانمندسازی خانواده‌ها از شیوع این بیماری پیشگیری کنیم.

دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر  چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه شعار محوری این ستاد در سالروز مبارزه با مواد مخدر در استان " همه ما ، همه جا ، همه وقت در برابر اعتیاد مسئولیم " گفت: برگزاری همایش سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدر ، تشکیل کمیته حمایت یابی در مناطق در معرض آسیب ، برگزاری جشن های متعدد با حضور و معرفی کسانی که ترک کردند و پاک می باشند ، تقدیر از دستگاه های موثر امر مبارزه با مواد مخدر و تجلیل از خانواده شهدای مبارزه با مواد مخدر از مهمخ ترین برنامه های اجرای در سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدر در استان می باشد.

برخورد با خرده فروشان مواد مخدر حتی در دور دست ترین نقاط استان

همچنین در این نشست رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان چهارمحال و بختیاری از افزایش 84 درصدی کشفیات مواد مخدر در راه های مواصلاتی و ترانزیتی در سال گذشته  این استان خبر داد و گفت : در چند ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه 25 درصد افزایش کنترل محورهای مواصلاتی را داشته ایم که این رقم نشان دهنده عزم جدی نیروهای انتظامی در مقابله با ورود مواد مخدر به استان می باشد.

سرهنگ بهرامی افزود : برخورد با خرده فروشان مواد مخدر حتی در دور دست ترین نقاط استان مهم ترین رویکرد و برنامه ای است که در سال های گذشته و بخصوص در سال جاری در حال انجام می باشد و در سه ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل 3 درصد برخورد با خرده فروشان مواد مخدر افزایش یافته است.

وی افزود : بیشترین ماده مصرفی در  استان تریاک می باشد که در گروه مواد سنتی قرار دارد و همچنین بیشترین ماده مخدر کشف شده در سال گذشته و چند ماهه اول سال جاری تریاک می باشد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز