طرح بازی های بومی محلی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان

۱۳۹۷/۰۹/۲۲ - ۱۱:۲۰:۴۲
کد خبر: ۴۲۰۲۸۱
طرح بازی های بومی محلی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان
طرح «بازی های بومی محلی» با هدف احیای فرهنگ و آداب و رسوم گذشتگان، در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اجرا می شود.

به گزارش برنا از شهرکرد؛ مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان چهارمحال و بختیاری گفت: بازی بخش اصلی زندگی انسان است که با حس کنجکاوی و با انگیزه شناختن دنیای پیرامون او آغاز می شود و با توجه به اینکه نوع بازی در طی مراحل رشد، در جامعه های گوناگون شهری و روستایی متفاوت است، در میزان هوش و ویژگی های فردی کودک نیز تأثیر دارد.

فرزاد رحیمی با اشاره به اینکه بازی ها متناسب با نیازها و محیط زندگی هر جامعه متنوع است، افزود: در طرح «بازی های بومی محلی»، اعضا با پرس و جو از بزرگترها نام و روش اجرای بازی ها را جمع آوری کرده و آن را با دیگر بچه ها در مرکز اجرا می کنند.

وی با اشاره به اجرای این طرح در مرکز فرهنگی هنری شلمزار در استان اضافه کرد: قوطور، بالابلندی، وسطی، دیس دیس، هفت خط، خروس جنگی، ارنگه و ارنگه، آ آ و ... از جمله بازی های در حال اجرا در این طرح است.

رحیمی خاطر نشان کرد: ارائه تحقیق و پژوهش، گردآوری بازی های بومی و محلی در کتابچه ای مصور، ساخت نشریه دیواری، کاردستی، فیلم کوتاه، داستان نویسی و شعر سرایی، نقاشی خلاق با تکنیکهای متنوع و ساخت ماکت بازی ها از جمله فعالیتهای پیش بینی شده مرکز فرهنگی هنری شلمزار در اجرای طرح یک ساله بازی های بومی محلی است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز