بررسی زیرساخت های حوزه ارتباطات و فناوری شهرستان شهرکرد / واگذاری ۱۱۸ هزار تلفن ثابت در شهرستان

۱۳۹۵/۰۴/۰۵ - ۱۰:۱۰:۱۳
کد خبر: ۴۲۲۲۷۹
بررسی زیرساخت های حوزه ارتباطات و فناوری شهرستان شهرکرد / واگذاری ۱۱۸ هزار تلفن ثابت در شهرستان
نیازها، مشکلات و زیرساخت های حوزه ارتباطات و فناوری شهرستان شهرکرد مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش برنا از شهرکرد؛ معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری شهرستان شهرکرد در نشست مدیران این شهرستان که با موضوع روند توسعه زیرساخت ها، نیازها و مشکلات حوزه ارتباطات و فناوری شهرستان برگزار شد، افزود: هدف از این جلسه بیان مشکلات و نیازهای فناوری اطلاعات و حوزه ارتباطات در شهرستان است تا با تعامل و همفکری با ادارات مشکلات این حوزه برطرف شود.

مدیرکل مخابرات چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست گفت: هم اکنون 118 هزار تلفن ثابت در شهرستان واگذار شده که از این تعداد 115 هزار شماره مشغول به کار است.

حسن آقایی، ضریب نفوذ تلفن ثابت در شهرستان را 38 اعلام کرد و افزود: این در حالی است که در روستاهای دارای سکنه شهرستان دارای ضریب 20 است.

وی از نصب 27 هزار و 168 شبکه اینترنت پرسرعت در شهرستان شهرکرد خبر داد و گفت: از این تعداد 17 هزار پورت در روستاها فعال شده است.

مدیرکل مخابرات چهارمحال و بختیاری همچنین میزان ضریب تلفن همراه در شهرستان را 120 اعلام و اظهار کرد: این در حالی که میانگین ضریب نفوذ تلفن همراه در استان 94 است.

آقایی خاطرنشان کرد: هم اکنون 39 دستگاه تلفن همگانی در سطح شهرستان فعال است و 185 سایت در حوزه سرویس تلفن همراه خدمات رسانی می کند.

مدیرکل پست چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست از فعالیت 85 واحد پستی در شهرستان خبر داد و گفت: واحدهای پستی این شهرستان 23 درصد واحدهای پستی استان را به خود اختصاص داده است.

حسین عنایتی تصریح کرد: یک هزار و 200 کیلومتر طول شبکه پستی شهرستان شهرکرد است که مناطق روستایی و شهری را پوشش می دهد.

وی با بیان اینکه 50 درصد از مراودات پستی استان متعلق به شهرستان شهرکرد است، افزود: سال گذشته 3 میلیون و 300 هزار مرسوله پستی از شهرستان شهرکرد جابه جا شد.

عنایتی از فعالیت 8 فروشگاه اینترنتی در شهرستان خبر داد و گفت: خرید و فروش اینترنتی از جمله خدمات پستی نوظهور است که در شهرستان شهرکرد نیز خدمات ارائه می دهد.

 مدیرکل پست چهارمحال و بختیاری همچنین از راه اندازی زیرساخت های اطلاعاتی پروژه سامانه یکپارچه نشانه ایرانیان( جی نفع) در 43 هزار نقطه از شهرستان شهرکرد خبر داد.

عنایتی از واگذاری 380 هزار کدپستی به متقاضیان در استان خبر داد و اظهار کرد: از این تعداد 200 هزار کد به شهرستان شهرکرد واگذار شده است.

وی ، توسعه فضای کسب و کار، ایجاد کارتابل شهروندی و تکمیل پروژه سامانه جی نفع را از مهمترین برنامه های زیرساختی این نهاد در سال جاری برشمرد

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز