۱۰۰ کنتور هوشمند روی منابع آب سطحی چهارمحال و بختیاری نصب می شود

۱۳۹۵/۰۴/۰۷ - ۰۰:۲۴:۱۲
کد خبر: ۴۲۳۱۱۸
۱۰۰ کنتور هوشمند روی منابع آب سطحی چهارمحال و بختیاری نصب می شود
استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: 100 کنتور هوشمند حجمی بر روی منابع آب سطحی این استان ،بزودی نصب می شود.

به گزارش برنا از شهرکرد؛ قاسم سلیمانی دشتکی،  در شورای مدیریت منابع آب و حفاظت کیفی زاینده رود اظهار داشت: برای نصب این تعداد کنتور هوشمند حجمی، 50 میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی تأمین شده است.

وی تأکید کرد: مسایل اساسی مربوط به حوزه آب در چهارمحال و بختیاری رفع شده و اکنون در مسیر عادی قرار گرفته است.

سلیمانی دشتکی با اشاره به وجود خشکسالی های مستمر چهارمحال و بختیاری در سالیان اخیر افزود: علاوه بر احداث 16 مجتمع آبرسانی در نقاط مختلف استان در مدت فعالیت دولت یازدهم اما هنوز هم بسیاری نقاط این استان با مشکل تأمین آب آشامیدنی مواجه است.

وی تصریح کرد: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته قرار شد،شرکت های آب و فاضلاب شهری و روستایی تا دو هفته دیگر نسبت به انجام مطالعات تأمین آب آشامیدنی نقاط مختلف شهری و روستایی دارای مشکل در چهارمحال و بختیاری مانند شهرهای شهرکرد، بروجن و سردشت و روستاهای بخش خانمیرزا اقدامات لازم را انجام دهد.

استاندار چهارمحال و بختیاری بیان داشت: تغییر الگوی کشت به سمت گیاهان کم آب بر و دیم مانند گل محمدی، گیاهان دارویی و توسعه باغات در زمین های شیبدار می تواند در مدیریت منابع آب مؤثر باشد.

وی رعایت حریم و بستر رودخانه در نقاط مختلف چهارمحال و بختیاری را ضروری اعلام و اضافه کرد: به همین منظور باید تمامی ساخت و سازهای غیرقانونی و خلاف در این مناطق تخریب و جمع اوری شود.

سلیمانی دشتکی عنوان داشت: شرکت آب منطقه ای چهارمحال و بختیاری باید تمامی مجتمع های پرورش ماهی غیرمجاز را شناسایی و ضمن معرفی آنان به مراجع قضایی، نسبت به اجرای قانونی در این زمینه اقدام کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به توافق با رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور در خصوص اجرای شبکه جمع آوری فاضلاب در برخی روستاهای چهارمحال و بختیاری اشاره و اظهار کرد: پس از اجرای شبکه جمع آوری فاضلاب، شرکت آب و فاضلاب روستایی استان نیز نسبت به احداث تصفیه خانه اقدام می کند.

استاندار چهارمحال و بختیاری ادامه داد: برای اجرایی شدن این توافق، به صورت پایلوت عملیات اجرای شبکه جمع آوری فاضلاب در پنج روستای استان با مشارکت مردم آغاز می شود.

وی به ضرورت اجباری شدن تفکیک زباله از مبداء در شهرها و روستاهای چهارمحال و بختیاری اشاره و بیان کرد: در مرحله نخست این طرح در 9 روستا از شهرستان های 9 گانه استان، در فرخشهر از توابع شهرستان شهرکرد و در یکی از محله های شهرکرد اجرا خواهد شد.

سلیمانی دشتکی یادآور شد: پس از کسب نتایج لازم و در صورت موفقیت در اجرای طرح تفکیک زباله از مبداء، این طرح در در بقیه شهرها و روستاهای چهارمحال و بختیاری اجرا می شود.

وی عنوان کرد: تأمین زیرساخت های لازم در مناطق گردشگری چهارمحال و بختیاری به منظور جلب و جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی باید به صورت ویژه از سوی مسوولان دستگاه های اجرایی متولی پیگیری شود.

به گزارش برنا، تأمین آب حوزه های مختلف آشامیدنی، کشاورزی و صنعت، تقویت زیرساخت های سرمایه گذاری، ارتقای شاخص های بهداشت و درمان و رشد امور فرهنگی به عنوان اولویت های مدیریت ارشد چهارمحال و بختیاری در سال جاری به شمار می رود.

دو رودخانه زاینده رود و کارون از چهارمحال و بختیاری سرچشمه می گیرد و بخشی عمده ای از این دو رودخانه ایران از این استان عبور می کند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز