قائم مقام کمیته امداد چهارمحال و بختیاری:

اجرای بیش از ۲ هزار طرح خودکفایی در کمیته امداد در سال گذشته

۱۳۹۵/۰۴/۰۷ - ۰۵:۳۸:۰۰
کد خبر: ۴۲۳۱۶۹
اجرای بیش از ۲ هزار طرح خودکفایی در کمیته امداد در سال گذشته
قائم مقام کمیته امداد امام خمینی(ره) چهارمحال و بختیاری گفت: سال گذشته ۲ هزار و ۴۱۴ طرح خودکفایی در کمیته امداد امام خمینی(ره) استان اجرا شد.

به گزارش برنا از شهرکرد؛ علی ملک‌پور با بیان اینکه اظهار داشت: سال گذشته 2 هزار و 414 طرح خودکفایی از محل اعتبارات امدادی و قرض‌الحسنه بانک‌ها با اعتباری بالغ بر 267 میلیارد و 599 میلیون ریال اجرا شده است.

وی با اشاره به اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی ویژه مددجویان این نهاد افزود: سال گذشته در راستای ایجاد طرح‌های اشتغال‌زایی 257 میلیارد و 599 میلیون ریال اعتبار به این بخش اختصاص یافت.

قائم مقام کمیته امداد امام خمینی(ره) چهارمحال و بختیاری بیان کرد: از زمان تأسیس این نهاد تاکنون 32 هزار و 333 اشتغال‌زایی در استان اجرا شده است که 60 درصد مجریان این طرح‌ها زنان سرپرست خانوار هستند.

ملک‌پور با اشاره به میزان پرداخت‌ها در حوزه حمایت از مددجویان خاطرنشان کرد: در سال گذشته 336 میلیارد و 152 میلیون ریال اعتبار به حوزه حمایت از مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) استان اختصاص یافت.

وی اعتبار اختصاص یافته به حوزه درمان این نهاد را 44 میلیارد و 161 میلیون ریال اعلام کرد و گفت: هزینه‌های فرانشیز بیمارستانی و داروهای غیر بیمه‌ای 98 بیمار خاص نظیر ms ، تالاسمی، هموفیلی، کلیوی توسط کمیته امداد استان پرداخت شد.

قائم مقام کمیته امداد امام خمینی(ره) چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: به 340 بیمار صعب‌العلاج سرطانی و 195 بیمار صعب‌العلاج که در منزل نگه‌داری می‌شوند ماهیانه مبلغی بالغ بر یک‌میلیون ریال پرداخت می‌شود.

ملک‌پور با اشاره به حمایت از کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست، ادامه داد: در سال گذشته خیران استان 81 میلیارد و 361 میلیون ریال به کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست کمک کردند.

وی با اشاره به مشارکت مطلوب خیران استان در حمایت از مددجویان این نهاد افزود: سال گذشته 11 هزار و 769 حامی در طرح اکرام ایتام شرکت کردند که کمک‌های آن‌ها به حساب ایتام واریز شد.

قائم مقام کمیته امداد چهارمحال و بختیاری با اشاره به کودکان تحت پوشش طرح محسنین در استان خاطرنشان کرد: 2255 کودک تحت حمایت طرح محسنین قرار دارند.

ملک‌پور گفت: سال گذشته 11 میلیارد و 800 میلیون ریال از سوی حامیان طرح محسنین به کودکان تحت پوشش این طرح کمک شد.

وی با اشاره به فرزندان محسنین بدون حامی در استان تصریح کرد: تعداد فرزندان محسنین بدون حامی زیر 18 سال 379 نفر و تعداد فرزندان محسنین بدون حامی بالای 18 سال 93 نفر است.

قائم مقام کمیته امداد چهارمحال و بختیاری با اشاره به تعداد دانش‌آموزان و دانشجویان تحت حمایت این نهاد بیان کرد: در بخش فرهنگی 3 هزار و 500 دانش‌آموز و 911 نفر دانشجو تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز