مدیرکل محیط زیست چهارمحال و بختیاری:

شهرک بازیافت پسماند تا سال آینده در چهارمحال و بختیاری راه‌اندازی می‌شود

۱۳۹۵/۰۴/۰۸ - ۱۱:۵۶:۳۱
کد خبر: ۴۲۳۷۸۷
شهرک بازیافت پسماند تا سال آینده در چهارمحال و بختیاری راه‌اندازی می‌شود
مدیرکل محیط زیست چهارمحال و بختیاری با اشاره به راه‌اندازی شهرک بازیافت پسماند تا سال آینده گفت: طرح تفکیک زباله به صورت پایلوت در استان اجرا می‌شود.

به گزارش برنا از شهرکرد؛  شهرام احمدی اظهار داشت: طرح تفکیک زباله از جایی که تولید می‌شود برای نخستین بار به صورت پایلوت در استان اجرا می‌شود.

وی اجرای این طرح را در راستای فرهنگ‌سازی دفع و تفکیک زباله دانست افزود: طرح تفکیک از جای تولید زباله در شهر فرخشهر به صورت پایلوت از ابتدای ماه آینده اجرا می‌شود.

مدیرکل محیط زیست چهارمحال و بختیاری بیان کرد: با اجرای این طرح علاوه‌بر رعایت اصول سبب افزایش سلامت کالاهای تولید ‌شده از مواد بازیافتی می‌شود و هزینه‌های جمع‌آوری زباله کاهش می‌یابد.

احمدی خاطرنشان کرد: تفکیک زباله به گونه‌ای است که از طریق آن زباله را به عناصر مختلف تفکیک می‌کنند، تفکیک زباله به دوصورت سنتی و اتوماتیک در تأسیسات بازگردانی مواد انجام می‌شود.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده برای جلوگیری از آتش‌سوزی در استان گفت: برای جلوگیری از آتش‌سوزی در استان 286 دهیاری معرفی و به لوازم و تجهیزات اطفاع حریق مجهز شدند.

مدیرکل محیط زیست چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: تفاهم‌نامه‌ای ما بین سازمان حفاظت محیط زیست و ستاد کل نیروهای مسلح منعقد شد که براساس این تفاهم‌نامه در مواقع آتش‌سوزی از بالگرد اطفاع حریق استفاده شود.

احمدی با بیان اینکه مساحت آتش سوزی‌های مناطق تحت حفاظت محیط زیست استان در سال گذشته 439 هزار و 965 مترمربع بوده است، ادامه داد: با اقدامات انجام شده در راستای جلوگیری از آتش‌سوزی‌ها در سطح استان سال گذشته نسبت به سال 93 مساحت آتش سوزی‌های مناطق تحت حفاظت محیط زیست بیش از 67 درصد کاهش یافت.

وی با اشاره به احداث2 پاسگاه محیط بانی در استان افزود: پاسگاه محیط‌بانی در حال حاضر به 6 دستگاه خودرو محیط زیست، یک دستگاه اطفاع حریق و لوازم اطفاع حریق مجهز هستند.

مدیرکل محیط زیست چهارمحال و بختیاری با اشاره به کلنگ‌زنی شهرک بازیافت پسماند در شهرکرد خاطر نشان کرد: شهرک بازیافت پسماند در منطقه منصوریه شهرستان شهرکرد در زمینی به مساحت 10 هکتار از اراضی منابع طبیعی استان با اعتباری بالغ بر 18 میلیارد تومان با مشارکت بخش خصوصی کلنگ‌زنی شد، پیش‌بینی می‌شود فاز نخست این شهرک تا اوایل سال آینده بهره‌برداری شود.

احمدی گفت: این شهرک پسماندهای شهری مرکز استان تا شعاع 40 کیلومتر را بازیافت می‌کند، در این طرح زباله‌های تَر به کمپوست، زباله‌های خشک بازیافت و بخش اندک هم که قابلیت کمپوست و بازیافت ندارد دفن می‌شوند.

وی بیان کرد: به ازای هر نفر در استان به صورت روزانه 600 گرم زباله و به صورت شبانه‌روز بیش از 725 تن زباله در استان تولید می‌شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز