فرمانده سپاه ناحیه شهرکرد:

راه‌اندازی۷۱۶ واحد تولیدی در شهرکرد /احیای ۱۰۰ هکتار از جنگل‌ها و مراتع

۱۳۹۵/۰۴/۱۳ - ۱۲:۲۰:۵۹
کد خبر: ۴۲۶۰۹۴
راه‌اندازی۷۱۶ واحد تولیدی در شهرکرد /احیای ۱۰۰ هکتار از جنگل‌ها و مراتع
فرمانده سپاه ناحیه شهرکرد گفت: ۷۱۶ واحد تولیدی کوچک دامی و کشاورزی با اعتبار بالغ‌ بر ۱۶۰ میلیارد ریال راه‌اندازی شد.

به گزارش برنا از شهرکرد ؛ سرهنگ مهران مرادی در ستاد اقتصاد مقاومتی و ستاد پشتیبانی از اردوهای هجرت اظهار داشت: در طول 3 سال گذشته با راه‌اندازی 716 واحد تولیدی در زمینه دام و کشاورزی زمینه اشتغال 1500 نفر فراهم و برای 2200 نفر نیز کارگاه آموزشی برگزار شده است.

وی با بیان اینکه افزایش تولید محصولات کشاورزی بومی با رویکرد تأمین امنیت غذایی از اهداف طرح‌های اقتصادی در شهرستان است، افزود: امسال نیز 300 کارگاه در 11 عرصه از جمله تولید قارچ، زعفران، گیاهان دارویی، پرورش دام راه‌اندازی می‌شود.

فرمانده سپاه ناحیه شهرکرد با اشاره به مشکلات واحدهای تولیدی استان بیان کرد: نبود خط کشتار بلدرچین و شترمرغ و نداشتن برند به ویژه برای محصول زعفران که از کیفیت خوبی نیز برخوردار است، از مشکلات واحدهای تولیدی است.

مرادی با اشاره به برگزاری اردوهای جهادی افزود: سال 94 بیش از 8 هزار نفر روز در قالب اردوهای جهادی شرکت کردند.

وی خاطرنشان کرد: غنی‌سازی اوقات فراغت، ایجاد اشتغال، محرومیت‌زادیی و ترویج فرهنگ کار و تلاش از اهداف برپایی اردوهای جهادی است.

فرمانده سپاه ناحیه شهرکرد با بیان اینکه اردوهای جهادی در 8 عرصه فعالیت می‌کنند، بیان کرد: عمران و آبادانی، منابع طبیعی، جهاد کشاورزی و محیط زیست، زیباسازی و بهسازی مدارس، اقتصاد مقاومتی و اشتغال‌زایی، خدمات درمانی و آموزش بهداشتی، آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، کلاس‌های تقویتی، جبرانی و مشاوره‌ای و عرصه‌های فرهنگی و هنری از عرصه‌های فعالیت اردوهای جهادی است.

مرادی خاطرنشان کرد: 100 هکتار از جنگل‌ها و مراتع شهرکرد با استفاده از ظرفیت اردوهای جهادی احیا شدند.

نظر شما