بخشودگی جرایم کارفرمایان خوش حساب تأمین اجتماعی

۱۳۹۵/۰۴/۱۳ - ۱۲:۴۵:۵۶
کد خبر: ۴۲۶۱۳۸
بخشودگی جرایم کارفرمایان خوش حساب تأمین اجتماعی
مدیرکل تأمین اجتماعی استان چهارمحال و بختیاری، از بخشودگی جرایم کارفرمایان خوش حساب خبر داد.

به گزارش برنا از شهرکرد ؛  غلامرضا محمدی گفت: بخشودگی جرائم کارفرمایان خوش حساب به گونه‌ای است که علاوه بر کمک به رفع مشکلات واحدهای تولیدی، مشوقی برای کارفرمایان در انجام تعهدات در برابر نیروی کار و پرداخت به موقع حق بیمه باشد.

وی اظهار داشت: مطابق آیین نامه اجرایی ماده 13 قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی در تامین نیازهای کشور و تقویت آنها در امر صادرات و اصلاح ماده 104 قانون مالیاتهای مستقیم مصوب 1/5/91، آن دسته از واحدهای تولیدی، صنعتی و معدنی فعال که به دلیل حوادث غیرمترقبه، نوسانات نرخ ارز و فشارهای ناشی از تحریم‌های ظالمانه برای پرداخت حق بیمه دچار مشکل شده‌اند، می‌توانند با پرداخت اصل حق بیمه از جرایم مربوطه معاف شوند.

محمدی ادامه داد: برای همکاری و همراهی هر چه بیشتر با واحدهای تولیدی و کمک به رونق اقتصادی، تسهیلاتی نیز برای تقسیط اصل بدهی‌های بیمه‌ای در نظر گرفته شده است که البته در صورت تمایل به پرداخت حق بیمه با اقساط طولانی‌تر، بایستی بخشی از جرایم بیمه‌ای نیز پرداخت شود.

وی گفت: کارگاه‌های مشمول این آئین نامه بر اساس اینکه بدهی بیمه‌ای خود را به چه صورت پرداخت می‌کنند، از بخشودگی جرائم به میزان ٥٠ تا ١٠٠ درصد برخوردار خواهند شد.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان چهارمحال و بختیاری، به واحدهای تولیدی دارای بدهی بیمه ای معوق پیشنهاد کرد: با استفاده از این تسهیلات بدهی‌های بیمه‌ای خود را در بازه زمانی یک ساله پرداخت کنند تا از ١٠٠ درصد بخشودگی جرایم برخوردار شوند.

 محمدی، خوش حسابی کارفرمایان را از مهمترین شرایط استفاده از این مزایا برشمرد و افزود: خوش حسابی نیز در این قانون به خوبی تعریف شده است و به کارفرمایی اطلاق می‌شود که در بازه زمانی ١٨ ماهه قبل از بروز مشکل یا بحران حداقل در ١٦ ماه لیست و حق بیمه کارگاه خود را به موقع پرداخت کرده باشد.

وی اضافه کرد: غیر ارادی بودن بروز مشکل یا بحران در کارگاه توسط کمیته‌های فنی سازمان تأمین جتماعی با ارائه مدارک از سوی مراجع ذیصلاح تشخیص داده می‌شود و نحوه تقسیط بدهی‌های نیز بر اساس ضوابط معین در استان و واحدهای تخصصی سازمان مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

محمدی، ارائه این پیشنهاد از سوی سازمان تأمین اجتماعی را گامی ارزشمند و اثرگذار در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری در رابطه با اقتصاد مقاومتی دانست و ابراز امیدواری کرد: این اقدام سازمان تأمین اجتماعی زمینه ساز رونق اقتصادی و افزایش تولید و اشتغال در واحدهای تولیدی باشد.

وی درخصوص نحوه احتساب بخشودگی جرایم جهت کارگاه های مشمول گفت: در صورت پرداخت اصل حق بیمه و بیمه بیکاری ظرف 12 ماه از تاریخ توافق با سازمان، میزان بخشودگی جرایم 100 درصد، پرداخت اصل حق بیمه و بیمه بیکاری ظرف 18 ماه از تاریخ توافق، میزان بخشودگی جرایم 85 درصد، پرداخت اصل حق بیمه و بیمه بیکاری ظرف 24 ماه از تاریخ توافق، میزان بخشودگی جرایم 75 درصد، پرداخت اصل حق بیمه و بیمه بیکاری ظرف 30 ماه از تاریخ توافق، میزان بخشودگی جرایم 60 درصد و درصورت پرداخت اصل حق بیمه و بیمه بیکاری ظرف 36 ماه از تاریخ توافق با سازمان، میزان بخشودگی جرایم 50 درصد خواهد بود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز