معاون دانشگاه پزشکی شهرکرد:

ساماندهی کشتارگاه‌ها در استان / نظارت کارشناسان علوم پزشکی از مزرعه تا سفره

۱۳۹۵/۰۴/۱۳ - ۱۳:۰۲:۵۱
کد خبر: ۴۲۶۱۶۰
ساماندهی کشتارگاه‌ها در استان / نظارت کارشناسان علوم پزشکی از مزرعه تا سفره
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: امسال در راستای کشتار غیربهداشتی کشتارگاه‌های استان ساماندهی می‌شوند.

به گزارش برنا از شهرکرد ؛عبدالمجید فدایی در جمع خبرنگاران به مناسبت روز جهانی بیماری مشترک بین انسان و دام اظهارداشت: با توجه به اینکه هنوز در برخی مناطق استان کشتار دام به صورت غیربهداشتی انجام می‌شود بنابراین ساماندهی کشتارگاه‌های استان ضروری و لازم است.

وی افزود: در راستای ساماندهی کشتار دام در روستاهای بارده و کاج تدابیری اندیشیده شده است اما قابل قبول نیست و در این زمینه باید بیشتر تلاش شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد کنترل بیماری مشترک بین انسان و دام را از دو جهت ضروری دانست و بیان کرد: کنترل بیماری از لحاظ بهداشتی و اقتصادی بسیار حائز اهمیت است.

فدایی انتقال دام از شهری به شهر دیگر را سبب شیوع بیماری در بین افراد عنوان و خاطرنشان کرد: انتقال دام از شهری به شهر دیگر و استفاده مردم از لبنیات غیرپاستوریزه دو عامل مهم در شیوع بیماری‌های مشترک میان دام و انسان است.

وی با اشاره به تنظیم شیوه‌نامه نظارت بر مکان‌های غیربهداشتی لبنیات در استان گفت: برای نخستین بار در استان با مشارکت جهادکشاورزی، دامپزشکی، صنعت، معدن و دانشگاه علوم پزشکی شیوه‌نامه نظارت بر مکان‌های غیربهداشتی لبنیات در استان تظیم شد که نظارت بر محصولات کشاورزی و لبنیات از مزرعه تا سفره انجام می‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با بیان اینکه عدم آگاهی زنان عشایر و دامداران سبب مبتلا شدن آن‌ها به بیماری‌های مشترک میان انسان و دام می‌شود، تصریح کرد: متأسفانه اطلاع‌رسانی ، آگاهی بخشی و همکاری و هماهنگی بین بخشی در استان کم‌رنگ شده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز