ارائه طرح ساماندهی محورهای ارتباطی پرتردد چهارمحال و بختیاری

۱۳۹۵/۰۴/۱۹ - ۱۳:۴۷:۴۲
کد خبر: ۴۲۸۵۸۸
ارائه طرح ساماندهی محورهای ارتباطی پرتردد چهارمحال و بختیاری
استاندار چهارمحال و بختیاری از مسوولان استان درخواست کرد،طرح ساماندهی محورهای ارتباطی پرتردد استان تا یک ماه آینده تهیه و ارائه شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از شهرکرد؛  قاسم سلیمانی دشتکی در کارگروه حمل و نقل و ایمنی سفر چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: در زمان تعطیلات و با ورود مسافران داخلی و خارجی، بسیاری مناطق این استان با حجم زیادی از ترافیک رو به رو می شود.

وی تأکید کرد:مسوولان راه و شهرسازی، نیروی انتظامی، میراث قرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری با همکاری فرمانداران شهرستان های 9 گانه چهارمحال و بختیاری نسبت به تهیه و تأمین طرح ساماندهی محورهای ارتباطی پرتردد استان مانند پل زمانخان، پیرغار، شیخ علیخان، سیاسرد و غار یخی چما اقدامات لازم را انجام دهند.

سلیمانی دشتکی افزود: عوامل ستاد اجرایی خدمات سفر چهارمحال و بختیاری به ویژه راهنمایی و رانندگی، جمعیت هلال احمر، حمل و نقل و پایانه ها، راه و شهرسازی و شهرداری های استان در تعطیلات عید سعید فطر، عملکرد قابل قبولی داشته اند.

وی تصریح کرد: توسعه راه های ارتباطی، رشد زیرساخت و ارتقای شاخص های توسعه ای از مهمترین عوامل افزایش حضور مسافران و گردشگران داخلی و خارجی در چهارمحال و بختیاری به شمار می رود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری نیز گفت: اطلاع رسانی برای جذب سرمایه گذار به منظور احداث پل های عابر پیاده در نقاط مورد نیاز استان در دستور کار مسوولان اداره کل حمل و نقل و پایانه ها قرار گیرد.

گودرز امیری اضافه کرد:اکنون هفت دوربین کنترل سرعت در محورهای ارتباطی چهارمحال و بختیاری فعال بوده و تا 20 روز دیگر تعداد این دوربین ها به 12 دستگاه افزایش می یابد.

وی بیان داشت:به منظور ارتقای کنترل محورهای ارتباطی چهارمحال و بختیاری و کاهش تصادفات و تلفات جاده ای، تا پایان سال جاری هفت میلیارد ریال به منظور نصب 10 دوربین جدید در جاده های استان احتصاص می یابد.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه های چهارمحال و بختیاری هم گفت: دستگاه های تردد شمار، ورود 859 هزار و 720 دستگاه خودرو از مسافران به این استان در تعطیلات عید سعید فطر را ثبت کرده اند.

منوچهر سلمانزاده اظهار کرد: این میزان ورود مسافران به چهارمحال و بختیاری نسبت به مدت مشابه سال قبل 12 درصد رشد نشان می دهد.

مدیرعامل شرکت پخش فرآورده های نفتی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: روزانه 700 هزار لیتر انواع سوخت مورد نیاز خودرو در این استان مصرف می شود.

مجتبی سرداری بیان کرد: همزمان با تعطیلات عید سعید فطر، این میزان مصرف در چهارمحال و بختیاری به روزانه یک میلیون و 400 هزار لیتر افزایش یافت.

معاون راهداری اداره کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری هم گفت: اکنون 330 راه دسترسی غیرمجاز به جاده های اصلی استان متصل شده است.

شهرام ندیمی عنوان کرد: راه های غیرمجاز متصل به جاده های اصلی چهارمحال و بختیاری، تا یک ماه دیگر ساماندهی و یا مسدود می شود.

به گزارش برنا، چهارمحال و بختیاری به لحاظ شرایط آب و هوایی و همچنین به خاطر قرارگیری در مسیر ارتباطی استان های فلات مرکزی ایران به استان های جنوبی کشور، یکی از استان های هدف گردشگری به شمار می رود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز