اکتشاف ماهواره ای مواد معدنی ۳۱هزار کیلومتر در چهارمحال و بختیاری انجام می شود

۱۳۹۵/۰۴/۲۰ - ۱۵:۱۲:۳۰
کد خبر: ۴۲۹۱۹۴
اکتشاف ماهواره ای مواد معدنی ۳۱هزار کیلومتر در چهارمحال و بختیاری انجام می شود
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: مطابق برنامه ریزی های انجام شده امسال حدود 31 هزار کیلومتر اکتشاف ماهواره ای استعداد های مواد معدنی در سطح استان اجرا می شود.

به گزارش برنا از شهرکرد؛ سید نعیم امامی اظهار داشت: برای اجرای این طرح حدود 10 میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار برآورد شده است.

به گفته وی، این اکتشاف استعداد های مواد معدنی شامل هفت هزار و 600 کیلومتر اکتشاف سنگ های تزئینی در شهرستان های کوهرنگ، کیار و اردل، هفت هزار و 100 کیلومتر اکتشاف فسفات در شهرستان های کوهرنگ و لردگان، شش هزار کیلومتر اکتشاف سولفات استرانسیم در رسوبات تبخیری در سطح کل استان است.

وی ادامه داد: یکصد کیلومتر مطالعه مقدماتی ژئو توریسم 'دره نازی بازفت' در شهرستان کوهرنگ و یکصد کیلومتر مطالعه مقدماتی ژئو توریسم 'دره عشق' شهرستان کیار نیز شامل طرح اکتشاف ماهواره ای مواد معدنی در استان برای سالجاری است.

امامی گفت: هم اینک 183 معدن در این استان وجود دارد که طی سال های گذشته 90 واحد از این تعداد تعطیل شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تصریح کرد: امسال 15 معدن تعطیل در این استان فعال و به چرخه استخراج و تولید مواد معدنی بازمی گردد.

امامی افزود: سالانه حدود 7.5 میلیون تن مواد معدنی از معادن فعال استان استخراج می شود و یکهزار و 560 نفر نیز به صورت مستقیم در بخش معدن در استان مشغول به کار هستند.

وی، میزان سرمایه گذاری انجام شده در معادن چهارمحال و بختیاری را 650 میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: شش نوع ماده معدنی شامل سنگ های تزئینی، سنگ لاشه، سنگ گچ، سیلیس، خاک نسوز و مواد اولیه تولید سیمان از معادن استان استخراج می شود.

نظر شما