پوشش ۶۵ درصدی طرح غربالگری شنوایی نوزادان در کشور

۱۳۹۵/۰۴/۲۴ - ۱۰:۴۱:۴۸
کد خبر: ۴۳۱۲۷۹
پوشش ۶۵ درصدی طرح غربالگری شنوایی نوزادان در کشور
رئیس مرکز توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی کشور گفت: 65 درصد نوزادان در بیمارستان، زیرپوشش طرح غربالگری شنوایی قرار می گیرند.

به گزارش برنا از شهرکرد؛ مجید رضازاده در بازدید از اجرای طرح غربالگری شنوایی در بیمارستان امام علی (ع) فرخشهر افزود: اجرای طرح غربالگری شنوایی نوزادان از 10 سال پیش در بیمارستان های کشور با هدف پیشگیری از معلولیت ناشنوایی در حال اجراست که طی این مدت 15هزار نوزاد ناشنوا شناسایی شده است.

وی گفت: در این طرح کودکان دارای مشکل به متخصصان معرفی و نسبت به کاشت حلزون داخل گوش آنها اقدام می‌شود.

رئیس مرکز توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی گفت: پوشش بالای90 درصد اجرای این طرح در بیمارستان ها از مهمترین برنامه های حوزه پیشگیری از معلولیت این سازمان در سال جاری است که برای رسیدن به این هدف خریداری دستگاه های سنجش شنوایی و تجهیز بیمارستان ها به این دستگاه از مهم ترین برنامه های در دست اجرای این سازمان است.

رضازاده اظهار کرد: استان چهارمحال وبختیاری هم اکنون با پوشش 92 درصدی غربالگری شنوایی نوزادان از استان های پیشرو این طرح است.

مدیرکل بهزیستی چهارمحال وبختیاری نیز گفت: سال گذشته 92 درصد نوزادان تازه متولد شده استان زیرپوشش طرح غربالگری شنوایی نوزادان قرار گرفتند که هشت درصد مابقی در دیگر استان ها متولد شده اند.

محمد میرزایی افزود: در این مدت بیش از 19هزار نوزاد در استان در طرح غربالگری شنوایی معاینه شدند.

وی گفت: از این نوزادن 40 نوزاد به ناشنوایی مشکوک و دارای اختلالات شنوایی بودند که از این تعداد 38 نوزاد برای درمان و اقدام های درمانی مورد معاینه و درمان قرار می گیرند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز