مخترع چهارمحال و بختیاری موفق به ثبت اختراع خود در آمریکا شد

۱۳۹۵/۰۴/۲۴ - ۱۰:۵۳:۱۴
کد خبر: ۴۳۱۲۹۵
مخترع چهارمحال و بختیاری موفق به ثبت اختراع خود در آمریکا شد
رسول نوروزیان قهفرخی، نخبه و مخترع چهارمحال و بختیاری موفق به ثبت یکی از اختراعات خود در اداره ثبت آمریکا به نام جمهوری اسلامی ایران شد.

به گزارش برنا از شهرکرد؛ این مخترع جوان روز پنجشنبه در دیدار با استاندار چهارمحال و بختیاری از تلاش پنج ساله برای ثبت اختراع خود در آمریکا خبر داد.

نوروزیان قهفرخی مخترع منتخب جهانی این اختراع را با نام «فیلترهوشمند نانو تیوب کربنی جاذب آلاینده های هیدروکربنی و سمی محیط زیست» به ثبت رسانده است.

وی گفت: این چهل و چهارمین اختراع ایرانی تایید شده و مورد حمایت صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران رییس جمهوری است که در اداره ثبت اختراعات آمریکا به ثبت جهانی رسیده است.

نوروزیان در این دیدار افزود: ثبت این اختراع در ارتقای رتبه علمی ایران در ارزیابی های آتی اثرگذار خواهد بود و به عنوان جدیدترین تکنولوژی سال ٢٠١٦ آمریکا در حوزه کنترل و کاهش گازهای گلخانه ای محسوب می شود.

وی گفت: این اختراع قابلیت تجاری سازی در ٢٦ حوزه صنعتی از جمله ارتقای آلایندگی خودروها تا حد استاندارد یورو ٦ و تجهیز صنایع آلاینده زا که به واسطه این دانش نوین به صنعت ملی سبز مبدل شده است، دارد.

از ویژگی های این فلیتر فرآوردهای صنعتی نظیر کربن صنعتی با خلوص ٩٩ درصد و یخ خشک و گاز کربنیک و اوره از فرآوردهای تبدیلی این فناوری در سطح خلوص بالاست.

این فناوری بومی و پیشرفته ایرانی می تواند در صورت تجاری شدن راهکاری اساسی جهت رفع آلودگی هوا در کلانشهرهای کشور باشد.

قاسم سلیمانی دشتکی، استاندار چهارمحال و بختیاری نیز در این دیدار که رئیس بنیاد نخبگان و رئیس پارک علم و فناوری استان حضور داشت، بر ضرورت حمایت از طرح های پژوهشی و کاربردی کردن آن تاکید کرد.

هم اکنون از هر ٨٦٣ مقاله ISI دانشگاهی یک اختراع جهانی در ایران تولید می شود.

رسول نوروزیان قهفرخی پیشتر مدال نقره مسابقات و جشنواره های بین المللی اختراعات سوئیس را کسب کرده است، وی همچنین در مسابقات اختراعات کره جنوبی و کویت جایزه ویژه سمی گرند پریکس و ٢ مدال طلا برای جمهوری اسلامی ایران را از آن خود کرده است.

وی از مخترعان منتخب جشنواره جوان خوارزمی است و تاکنون ١٨ اختراع ثبت شده نیز در اداره ثبت اختراعات و مالکیت فکری کشور به ثبت رسانده است.

این سیزدهمین اختراع جهانیPCT شده مورد تایید WIPO و ثبت اختراع جهانی آمریکا و چهل و چهارمین اختراع مورد حمایت صندوق حمایت از فناوران رییس جمهوری است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز