مشکل ۶۹ طرح تولیدی در چهارمحال و بختیاری مرتفع می شود

۱۳۹۵/۰۴/۲۴ - ۱۰:۵۴:۱۴
کد خبر: ۴۳۱۲۹۷
مشکل ۶۹ طرح تولیدی در چهارمحال و بختیاری مرتفع می شود
ستاد اقتصاد مقاومتی چهارمحال و بختیاری برای رفع مشکلات 69 طرح و واحد تولیدی صنعتی و کشاورزی در این استان روز چهارشنبه تصمیم گیری کرد.

به گزارش برنا از شهرکرد؛ استاندار چهارمحال و بختیاری،  در ستاد فرماندهی اقتصادی مقاومتی چهارمحال و بختیاری گفت: از مجموع این طرح ها، چهار طرح دارای 60 درصد پیشرفت فیزیکی، 24 واحد نیمه فعال و 41 طرح دارای 100 درصد پیشرفت فیزیکی است.

قاسم سلیمانی دشتکی تأکید کرد: از مجموع 69 طرح و واحد مصوب در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی چهارمحال و بختیاری برای معرفی به بانک های عامل استان به منظور دریافت تسهیلات بانکی، 28 مورد صنعتی و 41 مورد کشاورزی است.

وی افزود: برای رفع مشکل این تعداد طرح و واحد تولیدی صنعتی و کشاورزی 350 میلیارد ریال تسهیلات بانکی به تصویب رسید.

سلیمانی دشتکی تصریح کرد: به منظور تأمین آب دائم صنعت چهارمحال و بختیاری، باید استفاده از پساب به ویژه در شهرکرد و بروجن در اولویت قرار گیرد.

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به فعالیت های فراوان صورت گرفته برای تکمیل و بهره برداری از طرح فولاد یک میلیون تنی فولاد استان بیان داشت: رئیس جمهوری و اعضای هیأت دولت، برای راه اندازی سریع تر این واحد تولیدی صنعتی تأکید دارند.

وی اضافه کرد: مسوولان دستگاه های اجرایی متولی باید پیگیری های لازم برای رفع مشکلات کارخانه تولید گازکربنیک چهارمحال و بختیاری را انجام دهند.

سلیمانی دشتکی عنوان داشت: در سال گذشته به منظور تأمین زیرساخت های منطقه ویژه اقتصادی چهارمحال و بختیاری 25 میلیارد ریال اعتبار ملی و استانی تخصیص یافت که به دلیل مشکلات اقتصادی دولت، این مبلغ ابلاغ نشد.

وی اظهار کرد: این اعتبار در سال جاری احیا و برای تکمیل زیرساخت های منطقه ویژه اقتصادی چهارمحال و بختیاری ابلاغ می شود و تا یک ماه دیگر تحول مطلوبی در این منطقه رخ می دهد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری نیز گفت: از ابتدای فعالیت ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در استان تاکنون 452 طرح و واحد صنعتی برای رفع مشکل ثبت نام کرده اند.

سید نعیم امامی اضافه کرد: از این تعداد طرح و واحد تولیدی تاکنون 266 مورد بررسی و برای دریافت تسهیلات به بانک های عامل چهارمحال و بختیاری معرفی شده است.

وی بیان داشت: از مجموع این طرح ها، 195 طرح با دو هزار و 450 میلیارد ریال نیاز اعتباری در حوزه صنعت و 70 طرح با نیاز اعتباری 370 میلیارد ریال مربوط به حوزه کشاورزی است.

امامی اظهار کرد: تا پایان سال جاری تمامی طرح های مهم چهارمحال و بختیاری به بهره برداری می رسد و باید به دنبال انجام سرمایه گذاری جدید باشیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری هم گفت: تکمیل و بهره برداری از 21 طرح مهم گردشگری و صنایع دستی در استان به 117 میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار نیاز دارد.

بهمن عسگری سوادجانی بیان کرد: اطلاعات لازم برای معرفی متقاضیان به بانک های عامل چهارمحال و بختیاری به منظور ایجاد 500 شغل جدید با 100 میلیارد ریال نیاز اعتباری از سوی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان آماده شده است.

مدیرکل جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: تاکنون برای رفع مشکل 236 پروژه مشکل دار دارای 60 تا 100 درصد پیشرفت فیزیکی در استان تصمیم گیری شده است.

ذبیح الله قریب عنوان کرد: از این تعداد تاکنون مشکل 73 طرح با تصویب پرداخت 477 میلیار ریال تسهیلات بانکی به طور کامل رفع شده است.

وی یادآور شد: رفع مشکل تمامی پروژه های مشکل دار دارای 60 تا 100 درصد پیشرفت فیزیکی در چهارمحال و بختیاری یک هزار و 400 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

به گزارش برنا، ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در کشور به ریاست معاون اول رئیس جمهوری و در استان ها به ریاست استانداران تشکیل و فعال شده است.

تأمین زیرساخت ها یکی از مهمترین نیازهای راه اندازی واحدهای تولیدی در منطقه ویژه اقتصادی چهارمحال و بختیاری بوده که طبق اظهاران مسوولان، تاکنون گاز و برق آن تأمین و آماده فروش انشعاب به متقاضیان شده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز