راه اندازی ۲ مرکز مشاوره و نگهداری معلولان در شهرستان شهرکرد

۱۳۹۵/۰۴/۲۴ - ۱۰:۵۵:۳۹
کد خبر: ۴۳۱۳۰۰
راه اندازی ۲ مرکز مشاوره و نگهداری معلولان در شهرستان شهرکرد
مرکز شبانه روزی نگهداری معلولان دخترهفشجان و مرکز مشاوره فرخشهر در شهرستان شهرکرد راه اندازی شد.

به گزارش برنا از شهرکرد؛ مدیرکل بهزیستی چهارمحال وبختیاری گفت: مرکز شبانه روزی نگهداری معلولان دختر بالای 14سال با ظرفیت 60 نفر در شهر هفشجان راه اندازی شده که هم اکنون 25 نفر در این مرکز پذیرش شده اند.

محمد میرزایی افزود: این مرکز با همکاری یک موسسه خیریه در شهر هفشجان و حمایت خیران فعالیت می کند و سازمان بهزیستی نیز برای نگهداری هر معلول ماهیانه 4.5 میلیون ریال یارانه به مرکز پرداخت می کند.

وی به راه اندازی مرکز مشاوره فرخشهر اشاره کرد و گفت: این مرکز در حوزه های مختلف آماده ارائه مشاوره به مردم است و سازمان بهزیستی نیز به منظور حمایت از قشر بی بضاعت در حوزه دریافت مشاوره کمک هزینه هایی برای این قشر پرداخت می کند.

میرزایی با اشاره به شناسایی 32 هزار معلول در استان افزود: از این تعداد هفت هزار و 700 نفر از خدمات مستمری این نهاد بهره مند هستند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار چهارمحال وبختیاری نیز گفت: جلب مشارکت های عمومی برای حمایت از بهزیستی و مراکز نگهداری معلولان و توجه به حل مشکل این قشر ضروری است.

خدابخش مرادی افزود: فرهنگ سازی برای کمک رسانی و حمایت از این قشر در استان مغفول مانده که باید از ظرفیت تشکل های مردمی و رسانه ها برای تبیین این فرهنگ استفاده کرد.

وی توصیه کرد: معرفی توانمندی های این قشر به مردم و همچنین رفع مشکلات خانواده های دارای معلول از مهم ترین برنامه ها و سیاست های دستگاه های دست اندرکار باشد.

بیش از 70 مرکز توانبخشی در استان به بیش از سه هزار و 700 معلول خدمت رسانی می کنند.

22 تا 28 تیرماه با شعار «ایرانی با نشاط ، با بهتر زیستن» به عنوان هفته بهزیستی نامگذاری شده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز