افزایش ۶۰ درصدی کشفیات قاچاق چوب و زغال در چهارمحال وبختیاری

۱۳۹۵/۰۴/۲۵ - ۱۰:۲۳:۰۴
کد خبر: ۴۳۱۶۳۶
افزایش  ۶۰ درصدی کشفیات قاچاق چوب و زغال در چهارمحال وبختیاری
فرمانده انتظامی چهارمحال وبختیاری از افزایش 60درصدی قاجاق چوب و زغال در سه ماهه اول امسال نسبت به سال گذشته در استان خبر داد.

به گزارش برنا از شهرکرد؛ سردار غلامعباس غلامزاده افزود:در سه ماهه اول امسال بیش از 38تن زغال وچوب قاچاق با همکاری مسوولان حوزه منابع طبیعی و محیط زیست و نیروی انتظامی در استان کشف و ضبط شد.

وی با بیان اینکه 51 درصد جنگل های چهارمحال و بختیاری در شهرستان لردگان قرار دارد، اظهار داشت: بیشترین قاچاق کشف شده چوب و زغال از محور مواصلاتی لردگان به بروجن است.

به گفته وی، امسال در راستای مبارزه و برخورد با قاچاق چوب و زغال در استان 30 پرونده قاچاق تشکیل شد.

سردار غلامزاده افزود: نیروی انتظامی در برخورد با قاچاق چوب و زغال به عنوان نیروی پشتیبان با همکاری دستگاه های متولی در این زمینه فعالیت و با دستگیری متخلفان در حوزه برخورد بازدارنده اقدام می کند.

به گزارش برنا، قطع وحمل درختان جنگلی بدون پروانه حمل، جرم است و خودروهای حامل چوب که فاقد مجوز حمل باشند، توقیف می شود.

جنگل های زاگرس در چهارمحال وبختیاری در سال های اخیر با عوامل تخریب روبروست و تهیه زغال و قاچاق چوب درختان جنگل های زاگرس از عوامل اصلی و تشدید کننده تخریب این منابع به شمار می‏‎رود.

از مجموع مساحت چهارمحال وبختیاری حدود یک میلیون و 400 هزار هکتار آن معادل 86.4 درصد عرصه منابع ملی شامل جنگل و مراتع است، از این میزان حدود 307 هزار هکتار را پوشش جنگلی تشکیل می دهد.

نظر شما