نماینده ولی‌فقیه در استان در دیدار با کارکنان بهزیستی تاکیدکرد:

سرمایه و امکانات در جهت پیشگیری از وقوع آسیب‌های اجتماعی به کار گرفته شود

۱۳۹۵/۰۴/۲۸ - ۱۲:۴۴:۲۸
کد خبر: ۴۳۳۰۱۶
سرمایه و امکانات در جهت پیشگیری از وقوع آسیب‌های اجتماعی به کار گرفته شود
نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد حجت الاسلام‌والمسلمین نکونام خدمت‌رسانی در مجموعه بهزیستی را مقدس و ارزشمند دانست و گفت: شما به اقشار آسیب‌پذیر و آسیب‌دیده کمک‌رسانی و خدمات‌رسانی می‌کنید و خدمت‌رسانی به انسان آسیب‌دیده در عرصه‌های مختلف و دست‌گیری از او قطعا جزو بهترین و مقدس‌ترین کارها نزد خدای متعال محسوب می‌شود.

به گزارش برنا از شهرکرد؛ نماینده ولی‌فقیه در استان در دیدار مدیرکل و کارکنان بهزیستی استان که به مناسبت هفته بهزیستی برگزارشد، تاکیدکرد: اگر شما واقعا خالصانه از خدای متعال بخواهید که توفیق خدمت به این آسیب‌دیدگان را به شما عطا کند و بتوانید از این فرصت به خوبی در جهت خدمت استفاده کنید، قطعا بهترین جایگاه و مرتبه را در بهشت نصیب خودتان کرده‌اید.

حجت الاسلام‌والمسلمین نکونام در ادامه خدمت‌رسانی در جهت پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی را از مهم‌ترین و اساسی‌ترین کارهای بهزیستی دانست و تاکیدکرد: آن چه که اکنون از ناحیه سازمان بهزیستی صورت می‌گیرد، هزینه در جهت خدمت‌رسانی به آسیب‌دیدگان است درحالی که خدمت‌رسانی در جهت پیشگیری از وقوع آسیب‌های اجتماعی یک سرمایه‌گذاری بسیار ارزشمند محسوب می‌شود.

امام جمعه شهرکرد پیشگیری را ضامن سلامت جامعه دانست و تاکیدکرد: هر چه بتوانید در جهت پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی تدبیر، برنامه‌ریزی، هزینه و عوامل را در این جهت به کار بگیرید، نه تنها اتلاف وقت و هزینه نیست بلکه سرمایه‌گذاری برای نسل امروز و نسل‌های آینده است و سلامت جامعه امروز و آینده را تضمین کرده‌اید.

حجت الاسلام‌والمسلمین نکونام با اشاره خدمت‌رسانی‌های ناچیز و محدود به آسیب دیدگان اجتماعی تصریح‌کرد: کمک‌هایی که نظام در جهت تأمین نیازها و رفع مشکلات فراوان اقشار آسیب‌دیده جامعه ارائه می‌دهد، بسیار ناچیز است و جوابگوی تمامی نیاز‌های آنان نیست و نمی‌تواند حق آن‌ها را به درستی ادا کرد درحالی که با پیشگیری بسیاری از این مسائل، مشکلات و کمبودها رفع خواهد شد.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان ضمن قدردانی از زحمات و تلاش‌های مسئولان و کارکنان بهزیستی استان تاکیدکرد: با پیشگیری از وقوع آسیب‌های اجتماعی یک انسان سالم تحویل جامعه داده خواهد شد که می‌تواند منشأ انواع خدمات برای جامعه باشد؛ بنابراین پیشگیری یک سرمایه‌گذاری بسیار ارزشمند است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد و بکوشید نقش خودتان را در این جهت ایفا کنید.

در ابتدای این دیدار محمد میرزایی مدیرکل بهزیستی چهارمحال وبختیاری گفت:هم اکنون 32هزار نفر از مردم استان زیرپوشش خدمات بهزیستی استان قراردارند.

وی افزود: اشتغال و مسکن از مهمترین دغدغه های مددجویان زیرپوشش این نهاد ست.

به گفته وی ،پارسال در راستای ایجاد اشتغال مددجویان زیرپوشش یکهزار فرصت شغلی با بیش از 70 میلیارد ریال اعتبار و تسهیلات کم بهره ایجاد شد.

وی گفت: گسترش خط مشاوره تلفنی 1480 و شناسایی درجه معلولیت معلولان از جمله برنامه ها و اولویت های امسال بهزیستی استن است.

وی افزود: با شناسایی درجه معلولیت ،معلولان با درجه معلولیت شدید مستمری دریافت می کند.

مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اجرای طرح حمایت مالی خُرد افزود: این طرح از سال 88 به صورت پایلوت در شهرستان لردگان با 20 گروه آغاز به کار کرد و امروز به 340 گروه افزایش یافته که 98 درصد اعضای این طرح زنان سرپرست خانوار هستند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز