مدیر کل صنعت ، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری خبر داد :

انجام ۳۱ هزار کیلومتر اکتشاف ماهواره ای مواد معدنی

۱۳۹۵/۰۵/۰۱ - ۰۸:۴۵:۴۸
کد خبر: ۴۳۵۱۷۶
انجام  ۳۱ هزار کیلومتر اکتشاف ماهواره ای مواد معدنی
31 هزار کیلومتر اکتشاف ماهواره ای مواد معدنی در استان چهارمحال و بختیاری انجام می شود.

به گزارش برنا از شهرکرد؛ مدیرکل صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: مطابق برنامه ریزی های انجام شده امسال حدود 31 هزار کیلومتر اکتشاف ماهواره ای استعدادهای مواد معدنی در سطح استان اجرا می شود.

سید نعیم امامی اظهار داشت: این میزان شامل هفت هزار و 600 کیلومتر اکتشاف سنگ های تزئینی در شهرستان های کوهرنگ، کیار و اردل، هفت هزار و 100 کیلومتر اکتشاف فسفات در شهرستان های کوهرنگ و لردگان، و شش هزار کیلومتر اکتشاف سولفات استرانسیم در رسوبات تبخیری در سطح کل استان است.

وی ادامه داد: یکصد کیلومتر مطالعه مقدماتی ژئو توریسم دره نازی بازفت در شهرستان کوهرنگ و یکصد کیلومتر مطالعه مقدماتی ژئو توریسم دره عشق شهرستان کیار نیز شامل طرح اکتشاف ماهواره ای مواد معدنی در استان برای سالجاری می باشد.

امامی، اعتبار برآورد شده برای اجرای این طرح را حدود 10 میلیارد و 500 میلیون ریال اعلام کرد.

وی گفت: هم اکنون 183 معدن در چهارمحال و بختیاری وجود دارد که طی سال های گذشته 90 واحد از این تعداد تعطیل شده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: امسال 15 معدن تعطیل در این استان فعال و به چرخه استخراج و تولید مواد معدنی باز می گردد.

امامی اظهار داشت: سالانه حدود 7.5 میلیون تن مواد معدنی از معادن فعال استان استخراج می شود و یکهزار و 560 نفر نیز به صورت مستقیم در بخش معدن استان مشغول به کار هستند.

وی، میزان سرمایه گذاری انجام شده در معادن چهارمحال و بختیاری را 650 میلیارد ریال عنوان کرد و یادآور شد: شش نوع ماده معدنی شامل سنگ های تزئینی، سنگ لاشه، سنگ گچ، سیلیس، خاک نسوز و مواد اولیه تولید سیمان از معادن استان استخراج می شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز